2024. December 6. Miklós

Közélet

Elfoglalták a buszok a Déri sétányt

| 2015. Július 30. 12:24:53 | Utolsó frissítés: 9 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

 

Július 20-tól, hétfőtől érvényes az új menetrend. A legfőbb változás, hogy a Vonatkertből minden egyes járat végállomását a Déri sétányra helyezték át. A volt Tiszti Klub udvarából kialakított központnál pénztár és forgalmi iroda is van. A megállókhoz már kirakták az új menetrendeket és számozásokat. 

 

 

Vajon meghozza-e a várt eredményt az átszervezés? Többen fogják használni a helyi buszokat?

 

 

Már amikor legelőször írtunk a változtatásról, sejteni lehetett, hogy ez a döntés ismét meg fogja osztani a lakosságot. A legnagyobb kérdés sokakban az volt, hogy miért is építették meg egyáltalán a Vonatkertnél az új buszpályaudvart, illetve ezek után mi lesz ezek annak a sorsa.

 

A vonatkerti végállomás több szempontból is elhibázott döntésnek bizonyult. Egyesek a belváros távolságát, mások az átszervezett közlekedést látták a zuhanó utasszám mögött. Ugyanakkor elvitathatatlan, hogy a közvetlen csatlakozás a vonatpályaudvarral és a távolsági buszpályaudvar közelsége pozitívuma volt az elhelyezésének. A testületi ülésen is ezek az érvek hangzottak el, amikor az áthelyezésről vitáztak. Arra a kérdésre pedig, hogy mi lesz a sorsa a vonatkerti pályaudvarnak, azt a választ adta a polgármester, hogy a buszok továbbra is ott fognak parkolni, a pályaudvart használni fogják. 

 

Úgy tűnik, nehéz jól belenyúlnia a városvezetésnek a helyi közösségi közlekedésbe

A Vonatkerti végállomás kialakítása, a Jelky tér elhagyottsága (ezt is parkolónak használják sokan) és az Orangeways csúfos bukása mind-mind azt bizonyítják, hogy sok más várossal egyetemben, Baja is küzd a buszközlekedés megoldásával. Kevés az utas, így a városnak több pénzt kellene a finanszírozásra fordítania. A képviselő-testületi ülésen az indokok között az is többször elhangzott, hogy a Déri sétányra helyezéstől több utast vár mind a DAKK, mind az önkormányzat.

 

 

Mit gondolnak Önök?

 

A változások első körben mindig ellenállást váltanak ki, hiszen a megszokott helyett egy új szituációban találják magukat az emberek. Nincs ez másként a központ áthelyezése kapcsán sem. De a szokásos hangok mellett olvasóink racionális érveket is felsorakoztattak az új központ mellett és ellen is:

 

– Nagyon sok utazónak ezentúl nem kell átszállnia, ha a városközpontba akar eljutni.

– Egyesek hiányolják a közvetlen kapcsolatot a pályaudvarral. (A közvetlenség valóban megszűnt, de több járat is érinti a Vonatkert és a távolsági buszpályaudvar környékét, ezzel korábbi cikkünkben részletesen foglalkoztunk.)

– Az új központot balesetveszélyesnek látják, mert ha valaki át akar szállni egyik járatról a másikra, akkor ki kell várnia, hogy átengedje a lámpa a gyalogátkelőn. Félő, hogy a gyerekek iskolai időben a négysávos utat fogják az átkelésre használni.

– Probléma a kialakított várótér kapcsán, hogy nincs tető, így télen és esőben csak a kisebb beállóknál várakozhatnak az utasok (megjegyeznénk, hogy a felújított távolsági buszmegállóban ez szintén megoldatlan kérdés).

– A Déri sétányon élők a zajhatásra és az ott álló buszok látványára panaszkodnak.

 

Összességében nekünk úgy tűnt, hogy bő egy héttel az újabb átszervezés életbe lépés után többen vannak, akik elégedetlenek. De az is lehetséges, hogy ők a hangosabbak. Hosszabb idő után érdemes lesz ismét nem hivatalos közvélemény-kutatást tartani a kérdésről.

 

Bár az áthelyezés egyelőre véglegesnek tekinthető, a menetrenden még lehet módosítani. Ha bármilyen problémájuk van a buszok közlekedésével kapcsolatban, keressék fel önkormányzati képviselőjüket. Ő tudja legjobban érvényesíteni érdekeiket, hiszen ez a feladata. Más kérdés, hogy minden egyes embernek nem tudnak eleget tenni, így például a Fehér vagy a Kálvária utca lakói hiába szerették volna elérni, hogy feléjük ne közlekedjen busz, nem sikerült. De a IV. tanyakörzetben élők ki tudták maguknak lobbizni, hogy az új menetrenddel bevonják őket a közlekedésbe.