2024. November 6. Lénárd

Közélet

Minden helyi járat a Déri sétányról fog indulni

| 2015. Június 26. 10:15:45 | Utolsó frissítés: 9 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

 

A képen Jaszenovics Istvánné (b), László Károly (k) és Teket Melinda (j)

 

 

A változtatás lehetőséget adott arra, hogy a lakók kéréseit is megvizsgálják. Az előterjesztésből kiderül, hogy több képviselő is jelezte a DAKK-nak (Dél-alföldi Közlekedési Központ) a körzetükben élők észrevételeit. A Kálvária utcai lakosok aláírást gyűjtöttek annak érdekében, hogy ne haladjon el utcájukban egyetlen buszjárat sem, sőt képeket is küldtek Teket Melindának (Sikeres Bajáért). A felvételekkel azt kívánták bizonyítani, hogy az átmenő buszforgalom károkat okozott mind a házaikban, mind az úttest burkolatában, miközben szerintük az arra haladó járat kihasználatlan, kevesen utaznak rajta.  A körzet képviselője felszólalásában ismertette a panaszokat, valamint jelezte, bár három járatot kivettek a 68-as menetrendjéből, a helyiek nem elégedettek, csak a teljes kivonást tudják elfogadni. Alternatív útvonalakat is felvázoltak, de végül ezek nem kerültek bele a megszavaztatott változatba.

 

Ugyanez a helyzet a Fehér utcával. A körzet képviselője, Kovács Karolina (Fidesz-KDNP) szintén jelezte a problémát, miszerint a lakók nem szeretnék, ha utcájukban busz közlekedne, erre is született megoldási javaslat, de az elfogadott menetrendbe nem került bele, így a 12-es és a 112-es jelzésű busz továbbra is az utcán áthaladva közlekedik.

 

Teket Melinda és Hajdú Miklós (Sikeres Bajáért) azt javasolta az ülésen, hogy tárgyalják újra, ismételt lakossági egyeztetést követően a tervezetet. De a testület 11 igen és 4 tartózkodó szavazatával megszületett a döntés. A lakossági tájékoztatást valamint az átállási időszakot követően – ahogyan korábban is megírtuk – már a módosított útvonalakon haladhatnak a buszjáratok. A kérdésben további tárgyalások várhatók a képviselők és a vállalat között.

 

Mit jelent ez a gyakorlatban?

 

Minden járat a Déri sétányról fog indulni, és oda is fog megérkezni. A vonatállomással illetve a távolsági buszmegállóval a kapcsolódást egyes buszok esetében új megállóval a Bácska téren, más járatok esetében a Tanítóképző előtt vagy a Malom utcánál biztosítják.

 

Az 1-es, a 12-es, a 112-es, a 121-es és a 4-es, a 48-as járat is a Déri sétány után a főiskolánál áll meg először. Új megállót kap a Bácska téren az 1-es és a 112-es, ez oda irányban kiváltja a Zeneiskolát. A 12-es, a 121-es, a 4-es, a 48-as járat a Malom utca utcát érinti a Vonatállomás közelében. Ezeket leszámítva változatlan vonalon közlekednek a buszok.

 

A 48-as jelzésű busz esetében viszont több a változás: az Opel Szervíznél megszüntetik a megállót, újakat létesítenek a Volán portánál és a DUTÉP-nél. Ez olyan területet is bevon a közösségi közlekedésbe, amely idáig kiszorult, a járat elérhetővé válik a IV. számú tanyakörzet lakói számára.

 

 

Itt lesz az új forgalmi iroda

 

 

A 6-os, a 65-ös, a 68-as, a 8-as, a 9-es a sétánytól változatlan útvonalon közlekedik. A 86-os járat a Kálvária megállót követően új szakaszon halad: az Ifjúság utca után áll meg a Hűtőháznál, majd a 48-ashoz hasonlóan a Volán portánál és a DUTÉP-nél. A 9-es buszjárat a Tanítóképző után megfordul a körforgalomban, így tér vissza a Déri sétányra.

 

Nemcsak az irányban történik változás, egyes járatok más időpontban, kevesebbszer vagy éppen többször fognak közlekedni. Erről a későbbiekben biztosan értesíti a vállalat az utazó közönséget, de ha már most kíváncsiak a teljes tervezetre, akkor itt elérhetik.

 

A vállalat az utasszám növekedését reméli a változtatástól

 

Szerintük a városközponti átszállás lehetősége visszahozhatja azokat az utasokat, akik a Vonatkert távolsága miatt eddig elmaradtak. De a közvetlen kapcsolat megszüntetése a Vonatállomással hátrányként is megjelenik az elemzésben. A DAKK képviselője döntéseiket azzal indokolta a testületi ülésen, hogy a járatszámok csökkentése, valamint a bejárt vonalak további szűkítése (az egyes utcákból elterelés) azzal járna, hogy a mostaninál is jóval kevesebben utaznának a helyi buszokon, és így a közösségi közlekedés fenntartása még több költséget jelentene az Önkormányzat számára.