Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Pénteken számoltunk be arról, hogy csütörtökön egyeztetések történtek Baján a városházán, a várost délről elkerülő új út építéséről és az 51-es számú főút rehabilitációjáról. Ezzel kapcsolatban Putnik Tamás szóvivőt kerestük,, akitől megtudhattuk, hogy az egyeztetés során általánosan ismertették a tervezési feladatot, valamint tájékozódtak az érintett területeken tervezett egyéb önkormányzati, közüzemi és magán beruházásokról, csatlakozó fejlesztésekről, kész tervekről. Ezek alapján facebook oldalunkon a hozzászólók többsége arra jutott, hogy ezek csak tervek, és ki tudja mikor lesz ebből valami.
Az elkerülő út jelenleg a Bokodi útig tart csak
Azóta Feigl Józseftől, Hercegszántó polgármesterétől azonban sikerült részleteket is megtudni a csütörtöki megbeszélésről, mert bizony tényleg sok ötlet felmerült a polgármesterek részéről.
– Erre a rendezvényre illetve terv ismertetőre meghívást kaptak a “Baja-alja ” települések polgármesterei is, úgymint Bátmonostor, Nagybaracska, Csátalja, Dávod és jómagam Hercegszántóról. Leszögezném, hogy rettentő fontosnak tartjuk a Baja várost elkerülő út, déli szakasz megépítését, hisz csak így válhat az 51. főút 11,5 tonnás kamion forgalomra alkalmas úttá, és így bővíthető a hercegszántói határátkelőhely teherfogalom átengedésére is. Üdvözítő, hogy az 51. út szélesítése, megerősítése mellett Baja-Sombor közé kerékpár út építésének tervezése is megtörténhet.
– A települések polgármesterei véleményüket, kívánalmaikat is jelezhették a tervező cég képviselői felé. Reméljük, hogy meghallgatásra is talál egy-néhány felvetés. Monostor polgármestere, azt szeretné, hogy a “régi” nyomvonalról terelődjön el a valamikori vasút nyomvonalára az új út, így védve a mélyen elhelyezkedő, közel fekvő házak lakóit. Nagybaracska polgármestere az elkerülő út két végére kőrfogalmat szeretne. Csátalja részéről jelzésre került, hogy a régi nyomvonal mellett olyan közel van, egy pár ház, hogy elé már nem tervezhető kerékpárút, illetve a szélesítés is veszélybe kerül. Javasolja ezek elkerülését. Dávodi részről megfogalmazásra került, hogy a települési bejáratok kőrfogalmi csomóponttal legyenek biztosítva. Ugyanilyen igény jelent meg Hercegszántó képviselete részéről, mivel az út keleti oldalán helyezkednek el a Mg-i Zrt. telephelyei, ahonnan nagy erőgép forgalom keresztezi az 51. út nyomvonalát. Ezen az oldalon található, a nagy látogatottságú Mária-kert (Vodica) kegyhely,melyet kerékpáros zarándokok is felkeresnek.
Fotó:Karpatinfo.net
– Megfogalmazódott részemről az a felvetés is, hogy optimálisabb lenne, ha a Dávod – Hercegszántó és a határátkelőhely közötti kerékpárutat a 70-évek előtti, 51. út nyomvonalra tennék, hisz az út alapja jó, csak új aszfalt réteggel kellene ellátni, és szorosan kapcsolódna a Eurovelo 6 és Eurovelo 13 kerékpárút hálózathoz, így elkerülhető lenne nyomvonalon levő 3 híd szélesítése, megerősítése. Ezt a felvetést Dávod polgármestere is támogatta. Örömteli, hogy állami szinten foglalkoznak a térség infrastrukturális fejlesztéséről, eléggé “elfeledett” térséget kellene fejleszteni.
– A “hab a tortán” már csak az lenne, ha megépülne a Mohácsi – híd, így bekapcsolódhatna a “sziget” is a vérkeringésbe. Csak reménykedni tudunk, hogy a fejlesztés megvalósul, mert enélkül a Szántóiaknak és az EU-ba belépőknek 20 évet kell várniuk, hogy a közút kht. leérjen a határátkelőhelyig az új burkolattal, ha a megszokott ütemben fejlesztik az 51. főutat. ( 5 év alatt már elérte Monostort).
Addig is szeretnénk, hogy a közlekedés biztonságot veszélyeztető kátyúk, gödrök, süllyedések, nyomvályúk, szakszerűen, megfelelő minőségben javításra kerülnének, mert tengelytörés nélkül nehezen megközelíthető a járási székhelyünk.- fogalmazott Hercegszántó első embere.