Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Pár héttel ezelőtt két bajai fiatalember Kovács Gábor és Király Ákos a nyári pihenés igencsak aktív formáját választotta magának. Vonattal utaztak ki Bajáról Svájcba, ott kerékpárjaikkal megmásztak 10 hágót az Alpokban, majd szintén drótszamaraikkal hazafelé vették az irányt. A kimerítő túrának igencsak szerencsés befutója lett. A barátok készülve a Petőfi – szigetet és a Nagy – Pandúr – szigetet összekötő kerékpáros hídon célszalaggal várták az érkezőket. Az utolsó métereken azonban Gábor kerékpárjának kormánya eltörött. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem útközben történt a baleset mondjuk az Alpokban egy gyors ereszkedés során. A túra részleteiről a Drótszamár Huszár Ezred két tagját kérdeztük.
Miért #curükzürih volt a túrátok neve?
Gábor: Egyszer szerettünk volna hazaérni valahonnan, mert az eddigi túráink Bajáról indultak, és a messzeségben értek véget. Hirtelen ötlettől vezérelve neveztük el így Az eredeti tervek szerint tavaly valósult volna meg a túra, és Pestről átszállás nélkül Zürichig mentünk volna. Idén korábban szálltunk le a vonatról, hogy mielőbb beérjünk a szívünknek oly kedves hegyek közé. A kiindulópont változott, a név maradt.
Minden a tervek szerint alakult:😊, kivétel amit nem láttam előre, pedig szisztematikusan megterveztem az útvonalat.
Melyek voltak a túrátok legmagasabb pontjai?
A megmászott hágók:
Szám szerint 7, amiből 10 lett
a 0. , ami nem jött számításba: Lenzerhide (1549m) – Ki sem volt táblázva
az 1. Julier Pass (2284m) – Itt ősz volt
a 2. Bernina Pass (2328m) – A svájci terepasztal ékköve
a 3. Livigno Pass (2315m) – Az Alpok Érsekcsanádjának (Livigno) kapuja
a 4. Foscagno Pass (2291m) –Ez már nagyon nem hiányzott aznap
az 5. Eira Pass (2208m) – Ezen keresztül hagytuk el Livignot
a 6. Gavia Pass (2621m)- Az idei legmagasabb, tele volt biciklisekkel
a 7. Tonale Pass (1884m) – A falu közepén volt
a 8. Mendel Pass (1362m) – Eldugták a bokorba!
a 9. Passo del Erbe (1987m) – Olyan kemény emelkedők voltak, hogy itt már tolni kellett
Hány óra alatt jutottatok ki vonattal?
7:14-kor indultunk Bajáról, Kb 22:30- szálltunk le Svájcban, 25perc késést Bécs előtt szedtük össze, amint ha Bécsben nem vesznek figyelembe, akkor sose érünk oda….
Mikor hazafelé indultatok hány nap alatt értetek Bajára?
–11 teljes nap és még egy pici, ha jól számolom, de már nem mérvadó (közben időnként egy örökkévalóságnak tűnt)
Milyen műszaki problémákkal küzdöttetek?
Az első komoly probléma az utolsó napon Magyarországon jelentkezett, a küllőevő Merida bovdent evett Bóly utáni hatalmas emelkedőn, a második a bajai gyalogos hídnál ugyanennek a gépnek eltörött a kormánya.
Mi volt a legjobb- legrosszabb élményetek a túrán?
Legjobb:
Ákos: a Pandúr-szigeti hídon a „szalag átszakítás”, ez volt a befutónk, ahol a kedves fogadóbizottságtól sört is kaptunk!
Gábor: A 2 fokos hajnalon látni a havas hegycsúcsokat, mintha terepasztalon bicikliztünk volna. Mondjuk 230-al száguldó vonaton sörözgetni sem utolsó élmény.
Legrosszabb:
Gábor: A folyamatos sosem-lesz-vége érzés. Meg amikor leértünk a hágóról Bolzanoba a kánikulában. Olyan volt, mint egy forró katlan.
Ákos: Az utolsó napok a síkvidéken, monotonitás és ingerszegény környezetben, kánikulában olvadó aszfalttal.
Kiknek tudjátok ajánlani a hasonló túrákat?
Ákos: Hasonló? Egyiket sem lehet összehasonlítani a másikkal, igaz az utunk során próbáltuk… Merj nagyot álmodni, előbb utóbb össze is jön, akkor, ha teszel érte valamit!
Gábor: annak, akinek kemény a feneke. De ha nem az, a végére úgyis kemény lesz! 😀
Milyen felkészülés előzte meg a túrátokat?
Ákos: Részemről semmi…az előző, több évi rutinra alapoztam, ami részben össze is jött.
Gábor: Nem szakadtunk bele a felkészülésbe. 4 éve elbicikliztünk Korinthoszra #korinthoszproject, 3 éve Amszterdamba #banditaportya, illetve voltak kisebb túránk az Adria partvonalán, Magyarország délnyugati határán.