2024. 19. Emma

Magazin

Rangos elismerésben részesült az MNÁMK pedagógusa

Fiedler Antal | 2021. Április 09. 11:35:01 | Utolsó frissítés: 3 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Ivánkovich Anita, az MNÁMK matematika szakos tanára február elején emailt kapott a MOL Alapítványtól. Arról értesítették, hogy elnyerte a kuratórium egyik díját, melyhez természetesen oklevél is tartozik. Onnan az idézet: „A MOL Alapítvány kuratóriuma a 2020. évben a digitális oktatás során végzett munkáját értékesnek és elismerésre méltónak találta, ezért „Kedvenc Online Tanárom” különdíjban részesíti. A részletekről a díjazottat kérdeztem.

Ivánkovich Anita
  • Anita, szívből gratulálok az elismeréshez! Kérlek, avass be bennünket a részletekbe! Hogyan kerültél a MOL Alapítvány látókörébe?
  • A MOL Alapítvány 2007 óta, minden tanévben kiosztja a MOL Mester-M díjat tíz, kiemelkedő munkát végző tanárnak és utánpótlás edzőnek. A díjat azok az áldozatkész tanárok, edzők kapják, akik már hosszú időt töltöttek el a pályán, és sok tehetséges diákjuk ért el jó helyezéseket rangos, országos tanulmányi- és sportversenyeken. Ez tehát egyfajta tehetséggondozást elismerő életműdíj azoknak, akik ösztönzik a tehetséges gyerekeket a sport, a művészet és a tudomány területén.
  • Kik jelölhetnek pedagógust, edzőt és hogyan?
  • Diákok, kollégák és szülők az interneten. Jelöltek már 700 tanárt is egyik évben a Mester-M díjra, most ez a szám 437 volt. A MOL Alapítvány kuratóriumának döntése alapján ebből kerül ki a legjobb tíz. A kuratórium azzal a céllal hozta létre ezt a díjat, hogy olyan tanárokat, edzőket tüntessen ki, akik sokat tesznek a fiatal tehetségekért, segítik képességeik kibontakozását, pályaválasztásukat és emberileg, szakmailag példát mutatnak nekik.
  • Az okleveleden ez olvasható: „Kedvenc Online Tanárom” különdíj. Hogyan kapcsolódik ez a Mester-M díjhoz?
  • A MOL Alapítvány a járványhelyzet és a digitális oktatás miatt kiegészítette a Mester-M díjat a „Kedvenc Online Tanárom” elnevezésű különdíjjal, amelyre 160 tanárt jelöltek. Közülük választottak 11 pedagógust a fent már említett természettudomány, művészet és sport kategóriában.  A jelölés folyamata ugyanaz, mint a Mester-M díj esetén, a cél viszont módosult. Azokra a tanárokra kívánták felhívni a figyelmet, akik kellő innovativitás mellett, zökkenőmentesen álltak át a digitális oktatásra, akik ebben a formában ugyanúgy adták át a tananyagot, mint a tantermi jelenlét mellett zajló oktatás esetén és akik a digitális tanítás során is meg tudták őrizni a megfelelő kapcsolatot diákjaikkal. A díj – az oklevél mellett – személyenként 200 ezer Ft-tal jár.
  • Hogy kerültél a jelöltek közé?
  • A MOL Alapítvány kuratóriuma email formájában elküldte a pályázatot több oktatási intézménybe, így hozzánk, a Magyarországi Németek Általános Művelődési Központjába is. Sok pályázati értesítést kapunk, a többihez hasonlóan ezt is továbbítottam a diákjaimnak. Többen elolvasták, és arra kértek, küldjem el a jelölés részleteit tartalmazó linket, mert szerintük ez a pályázat rólam szól. Úgy érezték, ez az én díjam. Tagadhatatlanul jólesett. 2020 novemberében egyenként töltöttek ki egy-egy adatlapot, melyben először magukról kellett írniuk néhány gondolatot, majd jellemzést rólam, két szempont alapján: Miért tartanak alkalmasnak erre a díjra emberi és szakmai oldalról?  Szóval nem volt kis dolog a jelölés. Időt, energiát igényelt.
  • Lehet tudni, hogy kik és hányan jelöltek?
  • Az alapítvány rendkívül korrekt volt ebben is, így az adatvédelem és minden más személyiségi jog figyelembevételével tájékoztattak a jelölő diákjaimról. Összesen 23 jelölést kaptam. Többségében a tavaly érettségiző osztályokból, illetve jelöltek még a saját osztályomból, akik tavasszal kilencedikesek voltak. 2020. márciusában 37 matek érettségi előtt álló diákkal kezdtem meg a karantént. Hála az évek alatt kialakult jó kapcsolatnak, kiválóan együtt tudtunk működni a diákokkal online is. Minden nap tartottam órát, interaktívan, ezáltal ugyanúgy tudtuk folytatni a munkát, mintha az iskolában lettünk volna. Végig figyeltem a lelkiállapotukra is, ami a tananyag mellett nagyon fontos volt a bizonytalan, ismeretlen helyzetben. Bármikor kereshettek matekkal vagy más problémával kapcsolatban. Minden tizenkettedikes tanítványom a tőle elvárható legjobb teljesítményt nyújtotta a matematika érettségin. A tanévvégi visszajelzéseiken könnyekig hatódtam, és még nem is sejtettem, hogy micsoda meglepetés vár rám. Nagyon köszönöm a MOL Alapítványnak, hogy létrehozta ezt a díjat, lehetőséget adva a diákoknak, hogy ily módon is elismerhessék a munkámat. Hálás vagyok a diákjaimnak a jelölésekért! Kimondhatatlanul örülök annak, hogy vették a fáradtságot és írtak rólam! Nagyszerű érzés ebben a formában is visszajelzést kapni arról, hogy elégedettek voltak az online óráimmal. Számomra nincs nagyobb elismerés, mint a diákjaim támogatásával díjat kapni. Ez a megerősítés rengeteg energiát és motivációt is ad a továbbhaladáshoz.
  • Eleinte nem volt egyszerű átállni a digitális oktatásra. Milyen segítséget nyújtott ehhez a munkához maga az intézmény, az MNÁMK?
  • Az MNÁMK kellően felkészült volt erre a váratlan helyzetre is. Már előre megvolt az oktatási platformja, ahol az online órákat tartottuk, nem kellett azzal foglalkozni, hogy ezt kialakítsuk, így nem veszítettünk napokat a felkészülésből. Minden diák rendelkezett iskolai e-mail címmel így a pénteki bejelentés után hétfőn azonnal indulhattunk az online órákkal. Az MNÁMK mint mindenben, ebben is egy lépéssel előrébb járt. Iskolánkra jellemző állandó fejlődés a digitális kompetenciákra is igaz, diákok és pedagógusok tekintetében egyaránt. Nagy segítség volt az MNÁMK modern technikai felszereltsége is, így minden diák azonnal digitális eszközhöz jutott, akinek erre szüksége volt. Én is minden támogatást megkaptam a munkámhoz. Ezúton is szeretnék köszönetet mondani érte az iskolának.
  • 2020 novemberében jelöltek a díjra, most már 2021-et írunk. A tavalyi érettségizett diákjaid, hogy értesültek a jelölés lehetőségéről?
  • Amióta tanítok, minden volt csoportommal tartom a kapcsolatot. Ráadásul a tavalyi 12. d-sek közül sokan itt maradtak 13. évfolyamon az MNÁMK-ban. Az elmúlt tanév 12. c-s diákjait is tanítottam, tőlük is kaptam jelöléseket.
  • Említetted, hogy a postás hozta az oklevelet, de feltételezem, hogy a díjátadás sem maradt el, még ha erre online módon is kell sort keríteni.
  • 2021. április 08-án volt az online díjátadó-ünnepség. Bemutatták a díjazottakat és megnézhettük a róluk készült kisfilmösszeállítást. Köszöntőt mondott a Mol Alapítvány elnöke, Dr. Perczel András. A műsor a Mol tehetségkutató program két nyertes diákjának cselló és zongora előadásával zárult.
  • Még egyszer szívből gratulálok és további sikeres pályafutást kívánok! Köszönöm szépen a beszélgetést!

hozzászólok