2024. December 3. Ferenc, Olívia

Magazin

Növelné Kína az Európában gyártott autók számát

| 2024. Április 04. 07:10:50 | Utolsó frissítés: 8 hónapja

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Olaszországgal tárgyal több kínai autógyártó is

Az olasz kormány kinyitná a kapuit a kínai autógyártók előtt, tárgyalásokat folytat a Cheryvel, hogy a Stellantis mellett egy másik nagy autóipari szereplő is az országukban nyisson üzemet.

Róma a következő időszakban évi közel duplájára, 1,3 millió járműre akarja emelni Olaszország nemzeti autógyártását a jelenleg kevesebb, mint évi 800 ezerről. Éppen ezért tárgyalásokat folytat a Stellantis csoporttal – az olasz Fiat, Alfa Romeo, Maserati és Lancia márkák tulajdonosával -, hogy az évtized végére évi 1 millió darabra növeljék a csoport termelését.

Azonban az olaszok ezzel nem érik be, azon dolgoznak, hogy egy másik gyártót is az országukba csábítsanak, amely mintegy 300 000 járművel növelné a nemzeti termelést. Ezért egyeztetni kezdtek a kínai autógyártókkal, köztük a Cheryvel.

A kínai gyártók – a Chery és riválisai, a BYD és az MG Motor – célja, hogy egyre több elektromos modellt hozzanak be Európába. Ezek gyakran jobb hatótávval és szoftveres technológiával rendelkeznek, mint az európai gyártók elektromos autói.

A BYD az elektromos autók európai értékesítéséből 5 százalékos részesedést szeretne kihasítani, és ennek elérése érdekében Magyarországon autógyárat épít. Ahol reméli, hogy még 2026 előtt megkezdheti a gyártást.

A kínai vállalatok az Európai Unió lehetséges magasabb vámja miatt érdeklődnek az európai gyártás lehetőségei iránt, amit a Kínából származó autóimportra akarnak kivetni.

Olaszország több autógyártóval is tárgyal

Olaszországnak szüksége lenne a kínai beruházásokra az autóipara felpörgetése érdekében. A Stellantis azt fontolgatja, hogy kínai partnerével, a Leapmotorral akár évi 150 000 darab olcsó elektromos autót gyártatna Olaszországban, a Fiat torinói Mirafiori üzemében. Adolfo Urso ipari miniszter hozzátette, hogy Olaszország tárgyalásokat folytatott a Teslával és három meg nem nevezett kínai autógyártóval.

A források szerint a Great Wall Motor volt a másik kínai autógyártó, amely tárgyalt Rómával, illetve a BYD érdeklődött, amely végül decemberben Magyarország mellett döntött.

A Chery a jelenlegi tervek szerint az Omoda és a Jaecoo márkákat az összes főbb európai piacon bevezeti. Az Omoda 5 crossover még idén megjelenik Európában, a Jaecoo 7 SUV pedig 2025-től.

Iparági források szerint a Chery nyitott egy meglévő üzem felújítására vagy egy új üzem felépítésére is, ugyanakkor más európai lehetőségeket is megvizsgálnak.

Forrás: ANE