Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
H I R D E T M É N Y
a téli rezsicsökkentés korábbi intézkedéseiben nem részesült
háztartások támogatásról
Magyarország Kormánya a 1364/2018. (VII. 27.) Korm. határozatában (továbbiakban: Korm. határozat) döntött a téli rezsicsökkentés végrehajtását követően szükségessé váló további intézkedésekről. A Korm. határozat szerint a téli rezsicsökkenésben korábban nem részesült, a vezetékes gáz- vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot használó háztartások is egyszeri, természetbeni támogatásban részesülnek a fűtési költségek viselésével összefüggésben.
A természetbeni támogatás igénybevételéhez igénybejelentő nyilatkozat kitöltése szükséges, melyben az igénybejelentő büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozik – többek között – arról, hogy még nem részesült a téli rezsicsökkentésben.
A támogatásra való jogosultságot a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság ellenőrzi.
A Korm. határozat alapján háztartásonként egy darab igénybejelentés nyújtható be legkésőbb 2018. október 15. napjáig, amely határidő elmulasztása jogvesztő. Az igénybejelentő nyilatkozaton meg kell jelölni az igényelt fűtőanyag fajtáját – tűzifa, PB palackos gáz, PB tartályos gáz, szén, fűtőolaj vagy pellet/brikett –, amely később nem módosítható.
A kizárólag elektromos fűtési móddal rendelkező háztartások nem jogosultak az igénybejelentésre.
Az igénybejelentéssel érintett háztartás címének és az igénylő személy bejelentett lakóhelyének, vagy bejelentett tartózkodási helyének azonosnak kell lennie.
A Korm. határozat értelmében háztartás alatt – a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 4. § (1) bekezdése alapján – az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége értendő.
A természetbeni támogatás kizárólag a fűtőanyagra vonatkozik, a támogatás nem fedezi az egyéb, például a szállítási, darabolási költségeket.
Az igénybejelentő lap letölthető e hirdetmény mellékleteként, továbbá ügyfélfogadási időben papír alapon kérhető, illetve benyújtható a Bajai Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájának ügyfélszolgálatán (6500 Baja, Szentháromság tér 1.)
Az ügyfélfogadás rendje:
de. | du. | |
Hétfő | 08.00 – 12.00 | 13.00 – 15.00 |
Kedd | NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS | NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS |
Szerda | 08.00 – 12.00 | 13.00 – 17.00 |
Csütörtök | NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS | NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS |
Péntek | 08.00 – 12.00 | NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS |
A Bajai Polgármesteri Hivatal az igénybejelentéseket összesíti és 2018. október 17. napjáig továbbítja a Belügyminisztériumnak.
Az igényfelmérés eredményéről a belügyminiszter tájékoztatja a Kormányt, és javaslatot tesz a forrásbiztosítás módjára.
Baja, 2018. augusztus 17.
dr. Papp Zoltán
jegyző