Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A múlt héten kedden az alábbi két kérdéssel fordultunk az Alsó – Duna – völgyi Vízügyi Igazgatóság sajtóosztályához.
1. A Sugó – híd alatt az alacsony vízállás miatt látszik a régi híd 1 – 1 nagyobb darabja a mederben. Miért nem lettek ezek annak idején kiszedve a robbantás után a többi törmelékkel, illetve nem merült-e fel esetleg, hogy az alacsony vízállást kihasználva esetleg most eltávolítsák őket? Vagy esetleg pont jó, hogy ott vannak vízügyi szempontból?
2. A Dunán a Potyka oldali zátony végén a kőgát előtt ismét felbukkant az a roncs ami nyáron is. Tudják esetleg pontosan miről van szó, illetve felmerült-e esetleges eltávolítása? Egyáltalán melyik hatóság dolga az ilyen és hasonló feladatok?
Nos, a válaszok most érkeztek meg, és azóta szerencsére az első probléma meg is oldódott:
TÁJÉKOZTATÓ A BAJAI PETŐFI SZIGETRE VEZETŐ RÉGI HÍD MARADVÁNYAINAK AZ ELBONTÁSÁRÓL
A Petőfi-szigetet a várossal összekötő régi híd 1982-ben került elbontásra. A régi híd bontása részben robbantással történt. Az abban az időben szokványosan alkalmazott bontási technológiák lehetőségeinek megfelelően, valamint a helyi sajátosságok okán a hídpillér alapok mederben lévő szerkezeti elemeit nem sikerült maradéktalanul eltávolítania az akkori kivitelezőknek.
A napjainkban bekövetkezett rendkívüli, extrém alacsony vízszintek kialakulásával felszínre kerültek a régi hídpillérek eddig ismeretlen elhelyezkedésű maradványai is, így lehetőség nyílott azok eltávolítására. Az Alsó-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság munkatársai 2018. október 24-én végezték el a hídpillér maradványok mederből kiálló részeinek bontását, feldarabolását.
TÁJÉKOZTATÓ A DUNA 1479+700 FKM JOBB PARTI SZELVÉNYÉNEK KÖZELÉBEN TALÁLHATÓ RONCSRÓL
A Duna 1479+700 fkm jobb parti szelvényének közelében, a folyó szabályozási vonalán és a hajóúton kívül eső területen ismeretlen eredetű, egy feltételezhetően régi típusú hajókazánhoz hasonlatos roncsmaradvány kisebb része került a vízfelszín fölé. Elhelyezkedésére tekintettel nem jelent akadályt a hajóforgalom számára, azonban felhívjuk a vízen közlekedők figyelmét, hogy a roncs megközelítése fokozott veszéllyel járhat.
Figyelemmel arra, hogy a fellelt szerkezet eredete ismeretlen, a beavatkozás megtervezését megelőzően elengedhetetlen a roncs átvizsgálása. A roncsmaradványok méreteinek megközelítő meghatározásával együtt ezt a feladatot búvár szakszemélyzet bevonásával az Alsó-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság jelenleg végzi.
A feltárás eredményeinek az ismeretében lehet majd meghatározni azt a műszaki megoldást amellyel a roncs eltávolítható a mederből. A roncs méretétől függően ez valószínűsíthetően speciális eszközöket és hosszabb időt igénylő vízi munkavégzéssel lesz majd elvégezhető.
A roncsokról egyébként ezt írta Pethő Dávid, a Magyar Hajózásért Egyesület pártoló tagja:
https://sugopart.hu/kozelet/megoldodni-latszik-a-rejtely