Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Az Önkormányzat továbbra is ingyenesen biztosítja a Városháza Dísztermét és anyakönyvvezető irodáját a különböző szertartások – házasságkötés, névadó ünnepség – lebonyolításához. Azonban az utóbbi években felmerült igények miatt bővíteni kell a hivatali időn belül használható helyiségek listáját, és rendezni kell a hivatali időn kívüli (tehát hétvégén vagy ünnepnapon) a Díszteremben megtartott szertartásokkal járó problémákat – áll a jegyző előterjesztésének felütésében.
A képviselő-testület március 26-i ülésén tizenöt igennel szavazta meg mind az előterjesztés alapján kidolgozott rendeletmódosítást, mind pedig a határozati javaslatot az egyes tételek szolgáltalási díjának emeléséről.
A fotó még 2014 nyarán készült a Polgármesteri Hivatal előtt.
A tapasztalat az, hogy az esetek többségében a hivatali munkaidőn kívül, de a hivatali helyiségekben tartanak szertartást. Ha külső helyszínekben gondolkodnak a felek, akkor leggyakrabban a város népszerű vendéglátó egységeit választják.
A hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségben megrendezett anyakönyvi szertartás lebonyolítására a Dísztermen kívül nem volt olyan helyiség, amely képes lett volna befogadni egy kétszáz fős vendégsereget. Márpedig a Városháza előtti színpados vagy a Díszteremben tartott egyéb városi rendezvények okoztak már problémát az előre regisztrált anyakönyvi szertartások esetében is.
A Városháza Dísztermében tartják többek között a testületi üléseket és a különböző fórumokat is.
Az előterjesztő azt kérte, hogy jelöljenek ki egyéb hivatali helyiségeket. A Baja Marketing Kft.-vel kötött megállapodás értelmében olyan városi rendezvények idején, amikor kizárt, hogy a Polgármesteri Hivatalban tartsák meg az anyakönyvi szertartást, felajánlanák a Bácskai Kultúrpalotát. Augusztusban viszont a Kultúrpalota is foglalt, ezért a jegyző a volt Tiszti Klubot – amit jelenleg a Marketing bérel az Önkormányzattól – is kijelölte erre a célra. A házasulandó pár a felajánlott termeken kívül ezentúl is választhat külső helyszínt, amennyiben megfizeti a meghatározott szolgáltatási díjat.
Visszatérő gondot jelent ugyanakkor, hogy például a Halfőző alatt nem tarthatnak esküvőket. A fesztivál a különleges biztosítást igénylő városi rendezvények közé tartozik, ezért az ideje alatt maga az anyakönyvezető sem léphet a Polgármesteri Hivatal épületébe, nemhogy a házasulandók. Ilyenkor a külső helyszín sem jöhet szóba, mivel a páncélteremben elzárt okiratokat sem tudják kihozni a Városházáról.
A jegyző véleménye szerint az anyakönyvezetőről le kellett venni a döntés terhét, és a képviselő-testületnek kellett rendeznie a kérdést. Az előterjesztésben olvasható javaslat szerint a kiemelt városi rendezvényeknek kell prioritást élvezniük, vagyis az érintett napokban továbbra sem lehet házasodni.
Sokan szeretnének Baján esküdni a vidéiek közül is, tavaly 175 házasságot jegyeztek be.
Ez idáig a Hivatal épületén belül vagy az anyakönyvvezetői irodát vagy pedig a kétszáz fő befogadására képes Dísztermet választhatták a ceremóniát tartók. Utóbbinak megnyitása egy csupán néhány fős rendezvény esetén nem tűnik indokoltnak, áll az előterjesztésben is. Az anyakönyvvezető irodája ügyfélszolgálati időben szintén problémás az ott folyó munka miatt. Az előterjesztés szerint hivatali időben a Díszterem helyett a körülbelül húsz fő befogadására képes Türr István terem szolgálna egy ceremónia nélküli szertartás helyszínéül. Hivatali időn kívül továbbra is megmaradna opcióként a Díszterem.
A hivatali időben, hivatali helyiségben megtartott anyakönyvi szertartás térítésmentes, a hivatali időn kívüli, de hivatali helyiségben (Díszterem, Bácskai Kultúrpalota vagy a Belvárosi Közösségi Ház) lebonyolított szertartásokért fizetni kell egy bizonyos díjat (5000 Ft+ÁFA), melyet az esemény előkészítésére, szervezésére és a technikai eszközök biztosítására számolnak fel.
A külső helyszíneken megrendezett ceremóniák, ahogyan eddig, ezentúl is díjkötelesek. A szolgáltatási díj összege nem változik, ez 2011 óta 30.000 Ft+ÁFA. Tavaly az események szervezéséből az Önkormányzat kasszájába kevéssel több mint 1.238.000 Ft folyt be.
Az előterjesztésben a jegyző javasolta az anyakönyvvezető díjazásának emelését is, eddig a fent említett 5 illetve 30 ezerből, eseményenként 1500 és 5000 forint vagy törvényben meghatározott szabadnapok illették meg. Ez a felmerülő költségekhez képest (hivatali munkaidőn kívüli kifogástalan megjelenés akár külső helyszíneken is) kevésnek tűnik, így Papp Zoltán kezdeményezésére bruttó 3000-re és 8000-re nőtt az összeg.
Nő a külön szolgáltatások (pezsgő, virágok, díszgyertyák, műbőr anyakönyvi kivonat borító biztosításának) díja, a piaci árokhoz igazodva. A virágdekoráció nettó ára például ötszáz forinttal, az anyakönyvi borító nettó ára pedig hétszáz forinttal kerül majd többe.