Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Igazi ékköve lehet a városnak a Jelky András tér, amelynek rehabilitációja régóta esedékes, 2021 nyarára pedig nagy valószínűséggel be is fejeződnek a jövő év elején kezdődő felújítási munkálatok: minderről augusztus 29-én, csütörtök délután a helyszínen tájékoztatták a sajtót a projekt résztvevői.- írta a Baja.hu
A projekt részleteit dr. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára ismertette, kiemelve: a beruházás a Magyarország kormánya által elfogadott útprogram része. – Fontos elem az utak fenntartása, építése, üzemeltetése, a vasút, a víziutak, a légi, valamint a közösségi közlekedés felügyelete, de mindennek az egyik legjelentősebb alapeleme az úthálózat. Az útprogramot minden év decemberében felülvizsgáljuk, megállapítjuk a projektek haladását, kormánydöntés alapján új projektek is bekerülhetnek, vagy esetleges módosításokról döntünk. Az összeg sem csekély: 3 ezer 200 milliárd forintos útprogramról van szó, ebből közel ezer km új út épül, illetve megújul, kibővül, elkerülő útszakaszok létesülnek, vagy épp körforgalom épül. 1800 milliárd forint a magyar költségvetés önrésze, köszönhetően a gazdaság lendületes bővülésének, a fennmaradó összeg pedig európai uniós hozzájárulás. Idén és jövőre is 200-200 km új utat adunk át. A kormánynak három célja van a programmal. Az ország megyeszékhelyei, megyei jogú városai, nagyobb ipari létesítményei legyenek bekötve az országos gyorsforgalmi úthálózatba, azok az autópályák, amelyek az országhatárok felé tartanak, 2023-ig érjék el a határokat (ebben nagyon fontos elem a szomszédos országokkal való partnerségi viszony), 2023-ra pedig minden magyar településről lehetőség szerint fél órán belül elérhető legyen egy gyorsforgalmi útszakasz – részletezte a honatya. A Jelky tér kapcsán kiemelte: ez nem egy egyszerű körforgalom. – Aki itt él, ismeri ezt az útkapcsolati rendszert: az 51-es és az 55-ös út keresztezése határozza meg, mértani szerkezete bonyolult.
Megépítésére a kormány 1, 3 milliárd forintot biztosított, az előkészítés már lezajlott, a szerződéseket aláírták. Jelenleg a kiviteli tervek előkészítése zajlik, a kivitelezés jövő év első felében kezdődik, az átadás pedig 2021 nyarán esedékes – ismertette az államtitkár. További fontos beruházásként említette az 51-es út Baja-Zombor közti szakaszának megújítását 11,5 tonna tengelyterhelésre alkalmas kiépítéssel, párhuzamos kerékpárúttal, a magyar-szerb határon átnyúló Ipa-Interreg program keretében, az 55-ös út Duna-hídtól Pörbölyig tartó szakaszának fejlesztése. A közép-Duna völgyi ipari létesítményekkel összefüggő infrastrukturális projektek is komoly hangsúlyt kapnak az útprogramban, ezek egyik legfontosabb eleme a Paks-Kalocsa Duna-hídhoz csatlakozó úthálózat, valamint ennek része az 51-es útnak az M9-est és Baját összekötő szakasza, párhuzamos kerékpárúttal, Sükösd és Érsekcsanád elkerülő útszakaszainak megépítésével. Szóba került a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal újranyitása, várhatóankét év múlva már Szeged és Szabadka között is jó minőségű vasúti pályán lehet közlekedni.