2024. November 6. Lénárd

Közélet

Jó hírek a Magyar Közlönyben

Antal Tibor | 2018. November 16. 20:30:50 | Utolsó frissítés: 6 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

 

Ismét városunkkal kapcsolatos érdekes és fontos dolgokat lehet olvasni a Magyar Közlönyben, amire utoljára a tavaszi választások előtt volt ilyen volumenű példa. Akkor a Kormány az uszoda bővítésével és élményfürdő építésével, valamint a Jelky tér felújításával értett egyet. Azóta látványos előrelépés nem történt a két ügyben, holott az illetékes miniszternek szeptember 30-ig kellett volna megválaszolnia a legfontosabb kérdéseket például az élményfürdő beruházással kapcsolatban.

 

Fercsák Róbert polgármester októberi válasza az élményfürdővel kapcsolatban László Károly képviselőnek

 

Tavasszal sokakat megosztott, hogy egyáltalán szüksége van Bajának egy élményfürdőre, avagy sem, (a szintén bejelentett körforgalmi szökőkutakkal egyetemben) most azonban olyan fejlesztésekről van szó, melyek szükségességével alighanem mindenki egyetért városunkban. A Kormány 1573/2018. (XI. 15.) Korm. határozata – a Közép-Duna menti térségben tervezett országos és helyi közúti, valamint vasúti felújítások és fejlesztések megvalósításáról szóló – első mellékletében ugyanis a térségben tervezett országos és helyi közúti fejlesztések projektlistája is megtalálható.

 

Az országos közutakat érintő felújítások listáján az 55. számú főút Pörböly–Alsónyék közötti szakaszának felújítása az 5513. és 5115. jelű összekötő utakkal együtt szerepel.

 

Az országos közutakat érintő fejlesztések között pedig többek közt:

–  Az 51. számú főút Kalocsa – M9 gyorsforgalmi út közötti, valamint a Kalocsa belterületi szakasz fejlesztése
–  Az 51. számú főút fejlesztése M9 gyorsforgalmi út – Baja között, Sükösd és Érsekcsanád elkerülő út építésével

–  Az 55. számú főút Baja–Pörböly közötti szakasz fejlesztése, párhuzamos kerékpárút építéssel

 

Hogy ezek megvalósulása mit jelentenének a városunknak, azt sokaknak nem kell magyarázni. Az 51-es út Baja és Kalocsa között (meg Kalocsától északra is) bátran ki merjük jelenteni, hogy borzasztó. Kitaposták a teherautók, toldozták – foldozták most is ősszel is több helyen, de igazából ráférne egy nagygenerál. (Baján belül a Dózsa György út négysávos szakasza, pedig döcögősebb, mint a legrosszabb vasúti sínpálya). Az pedig, hogy Érsekcsanádot és Sükösdöt is elkerülné,  az jelentősen csökkenthetné a menetidőt például Baja és Kalocsa között, és az M6-os autópálya csatlakozása az M9-es is közelebb kerülne. Arról nem is beszélve, hogy a két község főutcája is megszabadulna napi több ezer átutazótól. és az általuk okozott környezeti szennyezéstől.

 

Múlt heti baleset Sükösd – Szántódpusztánál amin az út minősége is látszik

 

A másik generális probléma az 55-ös Baja és Pörböly közötti szakasza, mely szintén nagy forgalmú, és irdatlan balesetveszélyes. Igazi “tükörcsapkodós” olyan szűk a keresztmetszete, és menekülési út sincs veszély esetén, hiszen egyik oldalon a vasúti töltés, a másikon a Gemenci erdő.

 

Pörböly és Baja között

 

Egy kerékpárút az 55-ös mellett Pörbölyig pedig azt jelentené, hogy a töltésen, majd a Sió csatorna mellé álmodott kerékpárúton folytatva akár a Balatonig tekerhetnénk (és onnan is elérhetőek lennénk a turisták számára). Most ez csak az erdőn keresztül tehető meg, időjárási körülményektől függően, vagy az 55-ös forgalmában, amit azért családoknak nem ajánlanánk.

 

 

De hogy mikor lehet ebből valami, azt nem írja az előterjesztés, és persze azt sem, hogy a kivitelezés mikor kezdődne el. Várjuk a fejleményeket. Az mindenesetre pozitív, hogy ezúttal nem a választások előtt pár héttel olvashatunk ilyesmit. Bízunk benne, hogy ezzel most valóban elkezdődik egy folyamat.