Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Kampányidőszakban gyakran, de azon kívül is az utóbbi 30 évben mohácsi körzetben szinte mindig szóba került a mohácsi Duna – híd esetleges megépítése. Rákerestünk, hogy például mi hányszor írtunk róla. Találtunk is egy 2018-as cikket amit a Magyar Építők oldalról vettünk át, egy 2020-ast szintén ugyanerről a honlapról, de korábbról 2015-ből is, melyet egy mohácsi újság tett közzé, úgyhogy mi ebben a témakörben kicsit már óvatosak vagyunk, és azt sem csodálnánk, ha a mohácsiak közül is sokan szkeptikusak lennének egy újabb hasonló hír kapcsán. Pláne, hogy legutóbb pár hete már Lázár János miniszter Vadai Ágnes képviselő kérdésére azt írta, sok más fontos beruházás mellett a mohácsi híd építésének tervét is egyelőre felfüggesztették.
Most viszont ismét fordult a kocka. Zsigó Róbert képviselő a következő posztot tette közzé tegnap közösségi oldalán:
A térség számára fontos fejlesztések folytatásáról született döntésA tegnap megjelent kormányhatározat szerint folytatódhat:
a Hercegszántó-Backi Breg (Béreg) közúti határátkelő fejlesztése
és a Mohácsi Duna-híd megvalósítása a hozzá kapcsolódó úthálózat-fejlesztéssel együtt.
Háborús időkben is mindent megteszünk azért, hogy a Bácska fejlődjön!
Igen ám, de mint a Magyar Közlöny kivonatából is látszik, a hercegszántói határátkelőt is bővítenék, ami valószínű azt jelenti, hogy megnyitnák a teherforgalom előtt. A bajai elkerülőút déli szakaszának megépítése pedig szintén azok között a beruházások között szerepel, amik legutóbb lekerültek a napirendről. Tehát akár az is megtörténhet, hogy teherautó forgalmat kap Baja és a tőle délre lévő települések, elkerülőutat viszont nem. Erre reagált Széll Péter alpolgármester, amit Nyirati Klára polgármester posztolt ki válaszként:
“Tisztelt Képviselő Úr!
Ez a kormányzati döntés önmagában csak növeli Baja és a határátkelő közötti forgalmi terhelést a kamionforgalom bővülésével. Ezért kérdezem, hogy jelenti-e ez a kormánydöntés a Baja déli elkerülő út közbeszerzésének, akár csak a mohácsi hídhoz hasonló, feltételes eljárásban való azonnali elindítását? Nyilván ugyanígy érintettek a közbülső települések is egy hasonló döntésben. Ha ez a kormánydöntés ezt nem tartalmazza, akkor csak növelni fogja pl. Baján a Lőkert soron, Szabadság úton, vagy a Déri sétányon, és a Dózsa Gy. úton átmenő kamionok számát, ami már így is elviselhetetlen. Szerintem ez a hír csak akkor tekinthető eredménynek és térségi hatású sikernek a bajaiak számára, ha a Baja déli elkerülő kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás azonnali indítására is konkrét döntést jelent. Az Ön által feltett kormányhatározat azonban erre vonatkozóan nem tartalmaz semmit. Szóval?”