Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A Duna Aszfalt neve ismerősen csenghet sokak számára, mert szinte nem is lehet olyan fejlesztést találni a városban, amihez ne lenne valamilyen köze a vállalkozásnak. Csak emlékeztetőül a folyamatban lévő beruházások elnyert kivitelezési munkái és azok ellenértékei:
A Sugovica-magaspart megerősítésénél a Szentháromság téren a közvilágítás, korlát és sétány:
Tervdokumentáció elkészítése: nettó 745.000 Ft
Kivitelezési munkák: nettó 41.566.034 Ft
A Livodai csapadékcsatorna III. szakasza (de a korábbi munkát is ők végezték): nettó 197.558.863 Ft
A turisztikai kerékpárút városi szakaszának valamint a Pandúr faluhoz tartozó parkolók megépítése:
Kerékpárút tervdokumentációja: nettó 4.417.440 Ft
A kerékpárút építése: nettó 471.035.479 Ft
Parkolók: nettó 432.031 Ft
Összesen: nettó: 475.884.950 Ft
Az Origo írta meg először, hogy az Árpád téri körforgalom megtervezésére kiírt tendert is a Duna Aszfalt kapta meg. A nyílt közbeszerzési eljárásban nem volt ellenfele a cégnek. A nyilvános Közbeszerzési Értesítőből kiderül, hogy a város által becsült összeg – amiért szerintük elvégezhető a tervdokumentáció és annak engedélyeztetése – megegyezik azzal a számmal, amit a Duna Aszfalt beadott a pályázatában. E szerint a körforgalom terveiért 8 millió 540 ezer forintot kap a cég.
Ami valószínűleg megelőzhető lett volna, ha történik valamiféle lakossági egyeztetés a kérdésről. Ahogyan kiderült, a bajaiak egy része szerint semmi szükség sincs az Árpád téri körforgalomra. Ezen a véleményen voltak a képviselők is, még egy januári összevont bizottsági ülésen. Mások a pályázatra hivatkoznak, szerintük csak arra lehet költeni a pénzt, amire adják. A legutóbbi testületi ülésen is volt vita a kérdésről, ezt itt olvashatják el.
A körforgalom megépítése nem volt kőbe vésett, hiszen tárgyaltak róla az önkormányzati képviselők (és első körben el is vetették az ötletet). Fercsák Róbert polgármester a minap úgy nyilatkozott a Bajai Televíziónak, hogy „sikerült beintegrálni a körforgalmat” a turisztikai projektbe, így ahhoz nem kell további forrást biztosítani.
Egyébként egy korábbi lakossági fórumon, ahol bemutatták a turisztikai kerékpárút nyomvonalát, még nem volt szó arról, hogy körforgalommal oldják meg a Bajcsy-Zsilinszky és az Árpád tér találkozásánál a kerékpárút építését. Úgy tájékoztattak, hogy a téren található „zöld területen” halad majd keresztül egészen a Petőfi-hídig.
Biciklis szemmel nem tartjuk éppen praktikusnak, hogy az Újváros felől érkezőket átvezessék a Sugovica-parti oldalra, majd aztán vissza a város felőlire (persze tudjuk, hogy a piacnál szabálytalanul közlekednek a járdán a bicajosok). Ha az EuroVelo6-on tekerőket szeretnénk valahogy a város felé irányítani, annak sem biztos, hogy a legjobb módja az Árpád-téri csomópont.
Viszont úgy tűnik, hogy a kérdés eldőlt. A munkák miatt április végétől félpályás útlezárásra és sebesség-korlátozásra kell számítania a környéken közlekedőknek. Legyenek türelemmel és vigyázzanak egymásra!
Jelenleg itt tart a turisztikai kerékpárút építése. Már most is csak óvatosan lehet autóval közlekedni.