Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A nyári és téli időszámítás rendszere széles körben elfogadott. Aszerint, hogy októbert vagy márciust írunk, a helyi időből el kell vennünk vagy hozzá kell adnunk egy-egy órát. A cél mindkét esetben az, hogy növeljük a „hasznos”, napfényes órák számát, amelyet a munkahelyen/iskolában és aktívan töltünk.
A nyári időszámítás bevezetésének kezdetén még sokat spóroltak a közvilágításon és az egyes háztartások villamosenergia-használatán is, manapság azonban a modern légkondicionáló rendszereknek köszönhetően ez a megtakarítás nem tud érvényesülni.
Az óraigazítás hajnalán azok a belföldi vonatok, amelyek hajnali kettő óra előtt indulnak, már a nyári időszámításnak megfelelően, legfeljebb 60 perccel később érkeznek a következő állomásra. Az eredetileg hajnali kettő és három óra között induló belföldi személyszállító vonatokat három órakor indítják el.
A Budapestről szombaton éjszaka induló nemzetközi vonatok – Kijevbe a Latorca InterCity, Brassóba a Corona IC, Bukarestbe az Ister EuroNight, Münchenbe a Kálmán Imre EN, Belgrádba a Beograd gyorsvonat, valamint a Berlinbe (közvetlen kocsikkal Varsóba, Krakkóba és Prágába) közlekedő Metropol EN – várhatóan egy órás késéssel érik el külföldi végállomásukat.
Forrás: demotivalo.com
Magyarország területén két nemzetközi vonatot érint az óraátállítás. A Bécsből Bukarestig közlekedő Dacia nemzetközi vonatot Békéscsaba és Lőkösháza között éri az óraigazítás, így a vonat Lőkösházára már a nyári időszámítás szerint, 3 óra 15 perckor érkezik meg. A Bukarestből Bécsbe tartó Dacia nemzetközi vonat Békéscsaba és Szolnok között tér át a nyári időszámítás szerinti menetrendre, emiatt 3:56-kor érkezik Szolnokra, majd folytatja útját Budapesten át Bécs felé.
Néhány nemzetközi vonat szintén körülbelül 60 perccel később érkezik meg a magyarországi végállomásra vasárnap reggel, illetve délelőtt. Ezekről bővebben olvashatnak a MÁV tájékoztatójában.