Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A szülőkben érthető módon növekszik az aggodalom világszerte, köszönhetően a játékok új generációjának, amelyek révén a gyerekek már egészen fiatalon megismerkedhetnek az online szerencsejáték világával, ami egyben növeli a függőség kockázatát is.
A Bloomberg számolt be arról az esetről, amikor az egyik online kaszinóban egy lejátszott kör után az egyik virtuális asztalnál helyet foglaló játékos nyíltan szexuális tartalmú megjegyzésekkel szidalmazni kezdte másik társát. Az ilyen esetek persze kirívónak számítanak, esetenként azonban a 22bet casino termeiben is előfordul hasonló eset. Röviddel az eset után, a játékos hangja és a bántalmazásra adott reakciója alapján, az is valószínűsíthetővé vált, hogy egy gyerekről lehetett szó. A Bloomberg riportere szerint a Texas Hold ‘Em játék közben azt figyelte meg, hogy míg a felhasználók virtuális szivarokat szívnak, a feltételezett kiskorú egy játékszamárral játszott. Egy másik pókerjátékban egy játékos azt mondta, hogy ötödik osztályba jár, ami valószínűleg azt jelenti, hogy mindössze 10 vagy 11 éves lehet.
Zéró tolerancia
A Pokerstars VR által létrehozott virtuális kaszinó a világ egyik legnagyobb fogadási cégcsoportja, a dublini székhelyű Flutter Entertainment tulajdona. Elmondásuk szerint az oldalon elérhető játékokkal napi 40 000-50 000 ember szórakozik. Adott esetben közöttük gyerekek is előfordulhatnak, akik a szórakozásnak ezt, a hagyományostól eltérő formáját részesítik előnyben.
Az IDC kutatócég szerint a Facebook és az Instagram tulajdonosa, a Meta a világ vezető VR headset-gyártója, 80%-os piaci részesedéssel rendelkezik. A termékeik felhasználását 13 éves korhoz kötik. A Pokerstars VR május közepén a 14. legnépszerűbb „élmény” volt az Oculus Quest listán. A Piper Sandler befektetési bank szerint az amerikai tizenévesek több mint negyede rendelkezik VR-eszközzel.
„Zéró tolerancia vonatkozik minden olyan játékosra, aki megsérti a szolgáltatási feltételeinket és a közösségi normáinkat, megkerüli a korhatár-besorolásunkat, vagy akár nem odaillő nyelvezetet használ, esetleg helytelenül viselkedik. Mindez akár végleges kitiltáshoz is vezethet” – mondta el a Flutter szóvivője. „Folyamatosan fejlesztünk, hogy fokozzuk a játékosok védelmét, beleértve a mesterséges intelligencia által vezérelt eszközök bevezetését, de szorosan együttműködünk a Metával és más technológiai partnerekkel is” – tette hozzá.
Videó- vagy szerencsejáték?
A szerencsejáték-szabályozással foglalkozó brit szakemberek szigorú korhatár-besorolásokat szabtak meg a pénzben történő fogadásnál, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a valódi vagy online kaszinók látogatását 18 éves kortól engedélyezik. Az olyan virtuális szerencsejátékot pedig, ahol ténylegesen nem cserél gazdát pénz, inkább videojátékként kezelik, ami nem illegális sem az Egyesült Királyságban, sem az Egyesült Államokban. A civil aktivisták és a politikusok mégis egyre inkább arra összpontosítanak, hogy még szigorúbban szabályozzák a szerencsejátékok ezen formáit.
„Nyilvános felháborodást keltene, ha egy kiskorú gyermeket látnánk egy kaszinóban játszani” – mondta Carolyn Harris, az Egyesült Királyság parlamenti képviselője a Bloomberg újságírójának. „Miért lenne másként az online kaszinók esetében? Meg kell védenünk a gyerekeket, a kormánynak felelősséget kell vállalnia értük” – tette hozzá.