Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a GKID, 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az előző évhez hasonlóan a Homelux webáruház ismét felkerült a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedők
rangsorába.
Az lakberendezési webáruházat üzemeltető, bajai székhelyű Leziter Kft. folyamatos növekedésének és fejlődésének köszönhetően az idei listán két helyet előre lépve, már a 10. helyet foglalja el a homelux.hu, ezzel is bizonyítva versenyképességét az igen neves cégeket felvonultató hazai e-kereskedelmi piacon.
Annak ellenére, hogy Magyarországon több mint 32 ezer webáruház működik, 2023-ban az „5 milliárdos” e-kereskedők száma mindössze 13 volt, akárcsak a 2022-es évben. Ez a megrekedés jól mutatja a piaci körülmények nehézségeit és a szektor kihívásait. A legnagyobb 13 magyar e-kereskedő összesített forgalma 2023-ban 156,8 milliárd forint volt, ami mindössze alig 1%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel szemben a mezőny 2023-ban 6,5%-kal több online rendelést teljesített, mint egy évvel korábban, ami arra utal, hogy bár a forgalom növekedése minimális volt, a vásárlói aktivitás mégisfokozódott.
Az általános piaci stagnálás ellenére a Homelux mégis előre tudott lépni a ranglistán, ráadásul két helyet az előző évhez képest. Mindez azt bizonyítja, hogy a bajai cég üzletpolitikája sikeres és versenyképes még nehéz piaci helyzetben is.
Az általános, e-kereskedelmi piacot övező nehézségekre Szetics László, a Mastercard digitális szolgáltatásokért és termékekért felelős regionális vezetője is kitért: „Az eTOPLISTA 2023-as mezőnyében ezúttal minden korábbi évnél több mozgás, helycsere volt, ami jelzi mennyire turbulens, bonyolult piaci környezetben kell helyt állniuk a Magyarországon működő e-kereskedőknek. Ilyen körülmények között felértékelődik az ügyfélélmény minősége, és azok a hozzáadott értékek, amikkel a vásárlói lojalitás növelhető.”
A Homelux by Leziter sikere és folyamatos növekedése jól mutatja, hogy az ügyféligényekre való folyamatos odafigyelés, valamint a pénztárcabarát Leziter saját márkás fürdőszobai, konyhai, kerti és lakberendezési termékek piacravitele meghozza gyümölcsét a dinamikusan változó online piacon is.
A cég tulajdonosa, Mészáros István így nyilatkozott az újabb sikerről:
„Amikor tavaly bekerültünk a TOP 12 legnagyobb magyar e-kereskedő közé, akkor azt nyilatkoztam, hogy jövőre is szeretnénk itt lenni. Nagy öröm számomra, hogy idén két helyet is előre tudtunk lépni. A kínai áruházak előretörésével nehéz idők járnak most a kereskedőkre, sok kihívással nézünk szembe. De mi előre tekintünk, törekszünk a folyamatos fejlesztésre és a vevői igényekhez igazított termékek forgalmazására. Büszke vagyok kollégáimra és arra, hogy közösen ilyen nagyszerű eredményeket érhetünk el. Célunk, hogy a Homelux by Leziter hasonló, vagy gyorsabb ütemben fejlődhessen, és jövőre is előrébb tudjunk lépni a kereskedők élvonalában.”