Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A mai modern világban, ahol a technológiai fejlődés és a gyors élettempó dominál, sokan keresnek menedéket és nyugalmat a természetben, illetve házi kedvencek társaságában. Különösen a fiatal generációk számára jelenthet újszerű élményt és felelősségteljes döntést egy kutyatárs bevonása az életükbe. Egy kedves négylábú, azon túl, hogy szeretet és öröm forrása, kihívások sorát is magával hozza. Különösen, amikor a táplálásáról és az egészségéről van szó. A tudatosabb állattartásra nevelés érdekében indított cikksorozatot és a különböző közösségi média csatornákon rövid videós formátumú edukációt Magyarország egyik legnépszerűbb prémium gyártója, a Panzi-Pet Kft.
Az Állatorvostudományi Egyetem kutyatartást vizsgáló, országos, reprezentatív felmérésének eredményei szerint 2021 végén a magyar háztartások több mint 50%-ában élt legalább egy bundás barát. Ez több mint 3 millió gazdis ebet jelent. Manapság a családokban a kutya ráadásul nem pusztán egy állat, hanem hű társ és egyben családtag is. A jól megválasztott etetési módszerekkel és szerető gondoskodással nemcsak ők lehetnek egészségesebbek és boldogabbak, de mi magunk is.
„A kutyatartás számos előnnyel jár a gazdik és a kutyák számára egyaránt. Ezek közé tartozik az aktívabb életmód, a stressz csökkentése, valamint a társasági élet felpezsdítése. A kutyák társasága bizonyítottan javítja a mentális egészséget, segít az egyedüllét és a depresszió leküzdésében is. A közös játék és a séták erősítik az ember és kutyája közötti köteléket, miközben a mindennapi felelősségteljes gondoskodás értékes leckéket tanít az empátiáról és a másokkal való törődés fontosságáról. Ezért különösen lényeges, hogy a mobiltelefonon és játékkonzolon felnőtt alfa generáció tagjai is megtapasztalják a kutyatartás szépségeit” – hangsúlyozza Pandzarisz Tamás, a Panzi-Pet Kft. ügyvezetője és az Akarok egy kutyát! című ötrészes cikksorozat egyik ötletgazdája.
Tudatos táplálás, gondtalan élet
A modern állattartás egyik legnagyobb dilemmája a táplálkozás kérdése. Az állatorvosi ajánlások és a tudatos gazdik igényei egyre inkább a minőségi, tudományos alapon nyugvó táplálás felé mutatnak. A választás a nyers (barf) és a boltokban kapható kutyatápok között nem csupán preferenciák kérdése, sokkal inkább az állat egészségének és jóllétének szempontjából döntő jelentőségű. A nyers étkezés hívei gyakran az “ősi”, természetközeli táplálkozás előnyeit hangsúlyozzák. Azonban csak kevesen vannak tisztában azzal, hogy ez a módszer komoly odafigyelést igényel az étrend kiegyensúlyozottsága és biztonsága szempontjából. A táplálkozási szakértők kiemelik, miszerint a nyers etetés során fennáll a veszélye, hogy nem válik teljes értékűvé az étrend, ami hosszú távon hiánybetegségekhez vezethet, és ez károsíthatja a kutyák egészségét.
„Ezzel szemben a kiváló minőségű kutyatápok tudományos kutatások és fejlesztések eredményeként jönnek létre. Ezek a tápok úgy vannak megalkotva, hogy kényelmesen, minden szükséges tápanyaggal ellássák a kutyákat, miközben minimalizálják az egyoldalú táplálkozásból eredő kockázatokat. A természetes összetevők, mint a feltárt gabona, csíramentes húsliszt, zöldségek és gyümölcsök felhasználása, valamint az ISO minősítések garantálják, hogy az állateledel az emberi fogyasztásra szánt élelmiszerekhez hasonló minőségi elvárások szerint készül” – mutat rá Samu Imre, a 2016-ban Magyar Termék Nagydíjjal kitűntetett Fit Active prémium tápcsalád receptúrájáért felelős szakértő.
„Gyakori tévhit, hogy a kutyatápok alacsony minőségű “hulladékokból” állnak. Ez messze áll a valóságtól, különösen a prémium kategóriájú termékek esetében. Ezek a tápok szigorú minőségirányítási (ISO 9001 és ISO 22000) rendszer mellett készülnek, gyakran magasabb szabványokat követve, mint bizonyos emberi élelmiszerek. Az idén 10 éves FitActive tápcsaládunk mind a 39 receptúrája úgy lett kifejlesztve, hogy minden szükséges tápanyagot biztosítson a kutyák számára, figyelembe véve az egyedi igényeket és életmódot, minimálisra csökkentve az egyoldalú táplálkozásból fakadó kockázatokat” – tette hozzá Pandzarisz Tamás ügyvezető.
A választás során sok gazdi szembesül a döntés nehézségével, mivel a kínálat széles és változatos. Éppen ezért a Panzi-Pet Kft. egyedülálló módon kifejlesztett egy ingyenesen használható adaptív és interaktív tápválasztót, amely segít megtalálni a kutya egyedi szükségleteihez leginkább illeszkedő tápot. Ez az eszköz évente több mint 15 ezer gazdi számára nyújt segítséget abban, hogy a kutya kora, mérete, érzékenysége és mozgásigénye alapján a lehető legjobb táplálékot válasszák kedvencük számára.
A fenntarthatóság útján
A Panzi-Pet Kft. nem kizárólag az állateledel-gyártás terén törekszik a kiválóságra. A 28 éve alapított vállalat elkötelezetten dolgozik az állatok jóllétéért és a környezettudatos működésért is. A társadalmi felelősségvállalásuk és a fenntarthatósági törekvéseik kiterjednek a menhelyi állatok támogatásától kezdve a gyártási folyamatok környezeti hatásainak minimalizálásáig. Komoly lépéseket tesznek annak érdekében, hogy csökkentsék az ökológiai lábnyomukat. A 90%-ban helyi termelőktől beszerzett alapanyagok, a gyártóüzem tetőzetén telepített napelemek több ezer négyzetméteren biztosítják a működéshez szükséges energia jelentős részét, míg a gázfelhasználás optimalizálása és a csomagolóanyagok tudatos kiválasztása további lépéseket jelentenek a környezettudatos üzemeltetés felé.
„Cégünk számára fontos, hogy aktívan részt vegyünk a társadalmi életben, és támogassuk azokat a kezdeményezéseket, amelyek elősegítik az állatok jóllétét. Büszkék vagyunk arra, hogy tápokkal, konzerves eledelekkel, illetve különböző kutyafelszerelésekkel évek óta támogatjuk a helyi menhelyeket és állatvédő szervezeteket, hozzájárulva a rászoruló és frissen örökbe fogadott állatok komfortjához. Tudatában vagyunk annak, hogy minden vállalati döntésünk hatással van a környezetünkre is. Ezért törekszünk arra, hogy üzleti döntéseink során minimalizáljuk az ökológiai lábnyomunkat. A fenntarthatóság nem csupán egy cél számunkra, hanem egy olyan elkötelezettség, amelyet minden tevékenységünk alkalmával szem előtt tartunk” – emeli ki a több mint 30 országban elérhető Fit Active kutyatáp márka megálmodója.