Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A home office a karantén megszűntével is népszerű megoldás. Nem csoda, hiszen rengeteg időt és pénzt tudunk megspórolni a napi tömegközlekedés és munkahelyi ebédek nélkül. Emellett sokan hatékonyabban is tudnak dolgozni, valamint hosszabb ideig tudnak koncentrálni az irodai zavaró tényezők nélkül. Ebben a cikkben találhatsz 3 tippet az egészséges home office-hoz.
Elkülönített munkaterület
Első lépés lesz a saját munkaterület kialakítása. Alapvetően sokan tanácsolják, hogy a home office kapcsán kiemelten fontos a munka és a magánélet különválasztása, amely az otthoni munkavégzés során könnyen egybe mosódhat. Nem kell különösen extra kialakítást elképzelni, a megfelelő íróasztal és irodai szék beszerzése azonban szükséges lesz. Ezeket érdemes vagy egy külön szobában, vagy legalábbis a nappali vagy konyha egy távolabbi sarkában elhelyezni. A legrosszabb választás pedig mindenképpen a hálószoba lehet, hiszen a munka és a pihenés összekeverése semmiképpen nem egészséges.
Megfelelő minőségű eszközök
Az ülőmunka káros hatásainak minimalizálása érdekében fontos a megfelelő minőségű eszközök beszerzése és használata. A bútorok esetében az íróasztalok közül kell majd a megfelelőt kiválasztanunk. Ennek fő oka, hogy egy ergonomikus asztal rengeteget segíthet az ülőmunka kényelmesebbé tételében.
Az idő észben tartása
A fentieken kívül a mentális egészségünk megőrzését, valamint a stressz minimalizálását is észben kell tartanunk. Ez pedig az idő észben tartásával kezdődik. Mit is értünk ez alatt? Egyrészt sokan tapasztalják, hogy az otthoni munka esetében hajlamosak a nyolc óra leteltével sem felállni a gép mellől. Másrészt pedig otthon is fontos óránként tíz perc szünetet tartanunk majd. Összességében tehát fontos a megfelelő időbeosztás, a napi munkaidő megtervezése és a szükséges szünetek betartása.
A fotó forrása: Seventyfour – stock.adobe.com