2024. December 26. István, KARÁCSONY

Közélet

Újra járnak a vonatok Budapest és Baja között

mavcsoport.hu | 2019. Április 01. 19:39:00 | Utolsó frissítés: 6 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

 

A Kelenföld–Érd felső közötti szakasz felújításának április 1-től 18-ig tartó fázisában a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs vonalon módosított menetrend szerint, de már az eredeti és a teljes útvonalukon közlekednek az elővárosi és a távolsági vonatok. Az InterCity vonatokról a továbbiakban már nem kell pótlóbuszokra átszállni. A későbbi munkafázisokhoz igazodva azonban még lesznek változások a felújítás befejezéséig. Április elsejétől kezdve már nem fogadják el a vasúti bérleteket a BKK és a Volánbusz eddigi kijelölt járatain. A pót-és helyjegyköteles vonatokra a megfelelő feláras jegyet kell megváltani.

 

Kelenföld-Pusztaszabolcs szakasz felújítás2 201903

  • A Budapest–Pécs viszonylatú InterCity vonatok a Keleti pályaudvarról 10 perccel korábban, minden páratlan óra 35 percében indulnak, illetve 10 perccel később érkeznek. Sárbogárd–Pécs között menetrendjük változatlan.
  • A Budapest–Baja közötti Gemenc és Sugovica expresszvonat a Keleti pályaudvarról 15 perccel korábban indul, 15 órakor és 17 órakor. A Gemenc expresszvonat 15, a Sugovica expresszvonat 10 perccel később érkezik Budapestre, a Keleti pályaudvarra. 

 

 

 

Kelenföld-Pusztaszabolcs szakasz felújítás 201903

 

 

A vonatok várhatóan április első hetében Kelenföld és Érd felső között átmenetileg csökkentett sebességgel közlekedhetnek a pálya melletti utómunkák elvégzése és a biztonság érdekében. Ennek függvényében eleinte a vonatok menetideje meghosszabbodhat az április elsejétől érvényes vágányzári menetrendhez képest.

Háttér-információ:

A Kelenföld–Százhalombatta–Pusztaszabolcs közötti szakasz felújítása a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A munkálatok a tervezett ütemezésnek megfelelően haladnak, a teljes fejlesztés befejezése 2020 év végén várható.  A kivitelezés befejezését követően a korszerűsített vasúti pályán 120, illetve 160 km/h sebességgel haladhatnak majd a vonatok, több állomás és megállóhely is megújul. A vonalszakasz teljes felújítása után stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, a nagyobb pályasebesség révén csökken az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok.