A hatóság közleménye szerint az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén postai úton, tértivevényes küldeményben is nyilatkozhatnak azok az ügyfelek, akik nem kívánják elfogadni a társaságok július 1-jétől tervezett, díjemelést is tartalmazó kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát. Az NMHH közlése szerint ha az ügyfél a módosítást nem kívánja elfogadni, akkor azt célszerű a szolgáltató tájékoztatásában szereplő módon és határidőig jeleznie szolgáltatójánál, annak ügyfélszolgálatánál.
Ilyen sor volt tegnap Baján…
Fotó: Maros Gábor
…és ilyen Budapesten a Telenor üzletekben.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
15 napig az értesítés után el lehet utasítani az ajánlatot!
Az NMHH arra is felhívja a figyelmet, hogy az ajánlat elutasítására a jogszabályok szerint alapesetben 15 nap áll rendelkezésre, de a feltöltőkártyás előfizetésekre speciális szabályok vonatkoznak. A szolgáltatókkal kötött hatósági szerződésben a társaságok vállalták, hogy kiegészítő értesítést küldenek ügyfeleiknek a tervezett szerződésmódosításról, és ezzel ismételten lehetőséget biztosítottak az ajánlat elutasítására, ezzel biztosítva, hogy az előfizetői jogok a hatósági elvárásoknak és a jogszabályi előírásoknak megfelelően kellően érvényesüljenek.
A Telenor június 24-én küldte ki a szerződésmódosítási ajánlatról szóló kiegészített értesítéseket, a Telekom július 1-je után kezdi meg az értesítések kiküldését. Az ügyfelek a kiegészített értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül jelezhetik, ha nem fogadják el a szerződésmódosítást. A Telenornál – ha jól tudjuk – sms-t küldtek az ügyfeleknek június 24-én, ez azt jelenti, hogy még van idejük nyilatkozni.
Figyelem: más a szabályozás a kártyás előfizetéseknél
A jogszabályok szerint ugyanis minden egyes egyenlegfeltöltés egy-egy új szerződés megkötésének minősül. Így ha az egyenleg feltöltése július 1-je után történik meg, abban az esetben az akkor hatályos díjakkal zajlik a számlázás.
Tehát a régi szerződéssel kapcsolatos módosításról szóló nyilatkozat kártyás előfizetés esetén addig tehető meg, amíg az előfizető a megváltozott feltételek ismeretében nem kezdi meg a szolgáltatás további igénybevételét – például hívást indít -, de legkésőbb az értesítésben megjelölt időpontig.
Ez történt eddig:
Június elején mi is beszámoltunk arról, hogy a két szolgáltató által bejelentett díjemelés miatt a NMHH felügyeleti eljárást kezdeményezett. A hatóság azt vizsgálta, hogy a Magyar Telekom és a Telenor előfizetői szerződéseinek július 1-jétől tervezett, számos díjemelést tartalmazó módosítása megfelel-e a jogszabályoknak. Június 26-án közölték, hogy hatósági szerződést kötöttek; ennek értelmében a két szolgáltató a díjak július elsejétől tervezett módosításánál biztosítják az előfizetői jogok érvényesülését.
A
Magyar Telekom vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében a szerződésmódosítási ajánlatról szóló közleményét kiegészíti és előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak. Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a
www.telekom.hu/dijvaltozasok címen.
A módosítás elutasítását az erre nyitva álló időszakban jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.
A kiegészítő tájékoztatás nem vonatkozik azokra az előfizetőkre, akik egyedi előfizetői szerződésüket 2015. május 1-jét követően, már a szolgáltató által közzétett új díjtételek elfogadásával kötötték meg – közölte a cég.
A Telenor pedig azt közölte, hogy a szerződés értelmében személyre szabott tájékoztatást ad ügyfelei számára a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítás-változásokról. Ennek megfelelően a szolgáltató június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az SMS-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról.
Június 29-én, hétfőn a Telenor
jelezte, hogy az ügyfélszolgálaton és az üzletekben megnövekedett várakozási idő miatt a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal kérjenek visszahívást. A tegnapi napon azonban annyira leterhelt volt a vonal, hogy egyáltalán nem lehetett elérni a szolgáltatót. Mi ma is próbálkoztunk, ezúttal is foglalt volt, azonban a gépi hang bejelentkezéskor tájékoztatott minket a határidő meghosszabbításáról és kérte a hívás megismétlését. A szolgáltató Facebook-oldalán online űrlap kitöltését javasolták a szerződött ügyfeleknek, ezt ezen a címen érheti el: https://www.telenor.hu/ugyfelszolgalat/szamlas-elofizetok.