Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Mint korábban írtunk róla, egy szeptember végi éjszakán egy autós kárt okozott a Sugovica – híd korlátjában, ami azóta is látható. A héten azonban végre látható mozgás van az ügyben. Ezzel kapcsolatban a következő felvilágosítást írta Széll Péter alpolgármester közösségi oldalán.
Október első napjaiban megkerestük azt a pécsi szakértő-csoportot, akiket felkértünk a kár pontos felmérésére, és a helyreállítási terv elkészítésére. Október végére ezt a munkát elvégezték, így november elején a szakmai terv alapján meg lehetett keresni azokat, akik rendelkeznek azokkal a speciális képességekkel, ami ennek a tervnek a végrehajtásához kell. A szakmai terv alapján először az előkészítő munkákhoz kellett megtalálni a hídra függesztett állvány építéséhez értő céget. Ők jelezték, hogy erre januárnál előbb nem lesz kapacitásuk. Ez idő alatt a felújítást koordináló Komszolg Kft. megbízást adott az új korlát elkészítésére, és az előre legyártandó beton-elem elkészítésére, ez folyamatban van. A biztosító január 5-én bekérte a szükséges adatokat, amit megadtunk. A mai napon megtörtént az állványépítés, egy segédállvánnyal felrakták a függőállványt. A jövő héten indulhatnak a bontási munkák, ennek lépései a sérült korlát eltávolítása ( a bontott korlát elemei az új korláthoz nem használhatók fel). Ezt követi a sérült szegélyelem eltávolítása, amit a járda és a szegélybeton bontása követ majd. Ezután kezdődhetnek a helyreállítási munkák. Ennek részei a betonfelületek megtisztítása homokszórással, amit a tüskézés követ acéltüskékkel. Ezután az U65-ös szelvények felhegesztése jöhet. A következő a szegélyelem beemelése daruval, és annak a beépítése lesz. Ugyancsak daruval beemelik, majd kitámasztják és hegesztik az az új, előre készített korlátot, és a kengyelvasakat ráfűzik a meglévő hosszvasakra, és meg kell szerelni a vasalatot, majd biztosítani kell a rögzítésüket. Ezt követi a G1 jelű gerenda betonozása és tömörítése, megkötése. A 9-es jelű laposacélok felhegesztése után a korlát mázolása jöhet. A beton kiszáradása után ( az előírás szerint minimum 28 nap) az öntött aszfaltréteg kerülhet rá a munkahézagok tömítésével együtt ( persze akkor, amikor az aszfaltkeverők elkezdik a munkát kora tavasszal). Ezalatt lehetőség lesz az állványbontásra. A beton megszilárdulása után a híd újra forgalomba helyezhető lesz. Reméljük az időjárás nem válik tartósan rosszabbá, és a munkák a fenti sorrendben folyamatosan elvégezhetők lesznek. A fentiek értelmében a híd teljes átadása a forgalomnak tavasz elejére történhet meg. A helyreállítás költsége mai ismereteink szerint áfával együtt 11-12 millió forintra várható, amit a biztosító áll utólagosan a számlák alapján. A kárösszeg megtérülését majd a biztosító hajtja majd be ismereteim szerint a károkozón, hiszen a baleset időpontjában az autó vezetője nem volt járművezetésre alkalmas állapotban. Nem kérdés gondolom, hogy jobb lett volna minden szempontból azon az estén nem autóba ülnie a fiatal károkozónak. Tudom, hogy sokan figyelték érthető türelmetlenséggel az eddig nem látható előkészítő munkát, de a mai állványépítéstől már szemmel is követhető lesz a helyreállítás. Addig is a munkák végzéséhez a jelenlegi biztonsági korláton túl néhány munkafázis idejére ( anyagszállítás, daruzások, stb.) várhatóan félpályás híd lezárásokra is számítani kell.Kérem a megértésüket és türelmüket a következő másfél-két hónap ideje alatt, amíg a helyreállítási munkák a fenti sorrendben megtörténhetnek!