Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A jogszabályok alapján december 15-én üzembe kell helyezni a jégtörő hajókat, ilyenkor megkezdik a járművek melegen tartását, hogy a rendszerei ne fagyjanak el, és azonnali készültségben tartsák őket.
A jégtörő hajók a magyarországi nagy folyók jégvédekezésében nélkülözhetetlenek. Az elmúlt szezonban a Dunán például több szakaszon, közel 10 km hosszú jégtorlaszokat tudtak megbontani velük, melyek a jégtörés megkezdéséig csaknem 4 méteres vízszintemelkedéseket okoztak.
Fotó: Michna Ottó
Összesen húsz hajó áll szolgálatban: Tiszalökön, Tiszadobon, Kiskörén, Szegeden, Baján és Győrben. A tiszalöki állomás azért különösen fontos, mert a jégtábla sokszor a zsilip alá szorul, üzemképtelenné téve.
A járművek különböző méretűek: a kisebbeket torlaszmegbontásra használják, a 417 tonnás, 1980-as években épített Széchenyi névre keresztelt monstrum pedig a jégtörésre leginkább alkalmas tagja a magyar flottának.
1 milliárd forintért újítják fel a jégtörő hajókat
A fokozott igénybevétel során keletkezett károk helyreállítására, és a hajók korából eredendően elrendelték a vízügyi hajóflotta felújítását, mely két ütemben zajlik. Az idei év során a tiszai flotta esett át felújításon, míg a 2018-as év a dunai flottáé lesz.