2019. augusztus 20. Szt. István

Közélet

Így manipulál a bajai média

2014. szeptember 25. 12:09:41 | Utolsó frissítés: 5 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Ellenzéki meg sem jelenhet vagy csak elvétve, Zsigó-különszám, a 2014-es Bácskai Naplókban összesen 182 kép a városvezetőkről, ellenben egyetlen egy ellenzékiről készült sem, Fercsák Róbert nevét 72-szer, Zsigó Róbertét 120-szor írták le a lapban, míg ellenzékiét összesen hatszor. Mindezt közpénzből.

 

Bácskai Napló

 

A Bácskai Napló változó példányszámmal – az áprilisi választások előtt például a környező falvakban is kipostázták – a Baja Marketing Kft. gondozásában jelenik meg, az impresszum szerint kéthetente. Mivel a korlátolt felelősségű társaságnak a városi önkormányzat a kizárólagos tulajdonosa, joggal merülhet fel a kérdés, hogy vajon miért egyoldalúan tájékoztatják a lakosságot a városban zajló eseményekről, történésekről, és vajon hogyan engedheti meg a város magának, hogy egy egész különszámot Zsigó Róbert népszerűsítésére használjon fel.

 

 

A 2014-es példányszámokban az egyes fideszes politikusok neve ennyiszer jelent meg:

 

A diagramról is könnyen leolvashatjuk, hogy mikor történt meg a hivatalos polgármesterjelölt-állítás, mikortól jelenik meg Fercsák Róbert neve egyre többször a lap oldalain, és ezzel párhuzamosan hogyan halványul el Zsigó Róbert, volt polgármester jelenléte. Jól látszik, hogy éppen kampányidőszak van, és ez miatt törekednek arra, hogy minél többször leírják, és tudatosítsák az olvasókban, hogy kit is indít a FIDESZ-KDNP helyi irodája a városvezetői pozícióért.

 

Ez a trend a Naplóban látható képek esetén is egyértelmű. Íme, a megjelent fotók statisztikája.

 

 

Városi ellenzéki politikus nevével a Bácskai Naplóban négy alkalommal találkoztunk: Hajdú Miklós (Összefogás Bajáért) nevét kétszer, Jaszenovics Istvánné (Jobbik) nevét egyszer, Teket Melinda, Mészáros István és Ikotity István nevét pedig szintén egyszer, az országgyűlési választásokról szóló összefoglalóban olvashattuk. Ha csak a városvezető fideszeseket számoljuk - bár rajtuk kívül más neve is megjelent olykor, például Zöld Lászlónéé vagy Vizin Tamásé - akkor 217 a szám, ehhez aránylik a fent említett 6. Messze kimagaslik Zsigó Róbert, akinek nevét ez idáig 120-szor írták le, őt követi Fercsák Róbert a maga 72 alkalmas jelenlétével.

 

Ki kell emelnünk azt a februári különszámot, mely egyes egyedül Zsigó Róberttel foglalkozott: láthattuk őt polgármesterként, országgyűlési képviselőként, családapaként. Mindezt 24 oldalon, 57 fényképpel.

 

Bajai Televízió

 

De nem beszélhetünk kiegyensúlyozott tájékoztatásról a városi televízió esetében sem. Az ellenzék tagjai – legyen szó bal- vagy jobboldalról – alig kapnak szót, ha mégis, akkor is általában országos szintű ügyeknél kerülnek be nem városi politikusok a hírekbe, esetleg Farkas Attilát (Összefogás Bajáért) gasztronómiai versenyek zsűritagjaként láthatjuk a képernyőn.

 

A Bajai Tv 2014-es Híradóiban a fideszes és nem fideszes politikusok megjelenéseinek aránya: 142:25. Az egyes hónapoknál hiányzó kék sáv nem szerkesztési hiba, hanem azt jelöli, hogy egyetlen riportban sem jelent meg ellenzéki politikus.

 

 

Baja.hu

 

A HVG.hu-n szeptember 16-án megjelent cikkben a városi honlap tevékenységét helyezték fókuszba. A Baja Marketing által működtetett baja.hu-n hetek óta nem jelent meg a Sikeres Bajáért Egyesület sajtóközleménye. A szervezet a helyi választási bizottsághoz fordult az ügy miatt, az azonban nem látott problémát abban, hogy egyelőre csupán a FIDESZ-KDNP jelöltjeivel találkozunk a város pénzéből finanszírozott portálon. A HVG megkeresésére egyébként ez idáig nem válaszolt Géczy Zsolt, az oldal szerkesztője.



Hozzászólok!

Facebook Google +
0
komment