2024. November 17. Gergely, Hortenzia

Közélet

Hol lesz a kerékpárút Baja és Pörböly között?

Antal Tibor | 2020. December 23. 15:45:52 | Utolsó frissítés: 4 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

A DVCS töltés akár lehetne a kerékpárút része is, de akkor egy kerékpáros hídra is lenne szükség

Áprilisban számoltunk be arról a jó hírről, hogy 350 millió forintért elkészülnek az 55-ös út Baja és Pörböly közötti szakaszának tervei, melynek köszönhetően egyszer majd az aldis körforgótól a pörbölyi vasúti átkelőig tartó szakasz újulna meg, összesen 9.6 km hosszúságban. Nos, azóta eltelt több mint fél év, de újabb fejleményről sajnos nem számolhattunk be. Viszont ami miatt most “tollat ragadtunk”, hogy az ünnepi testületi ülést pótló díjátadó szünetében kérdésekkel fordultunk Széll Péterhez, hogy információt szerezzünk azzal kapcsolatban,hogy várhatóan hová fogják tervezni az ígért kerékpárutat.

Kíváncsian várjuk, a DVCS melyik oldalára gondolják a bajai szakaszt

Áprilisban írtunk arról, hogy a terveket a nyertes pályázó, a fővárosi UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt fogja elkészíteni, arról viszont nem, hogy a megrendelő nem a város, hanem a NIF Zrt. Mint az alpolgármestertől megtudhattuk, az önkormányzat részt vett az ezzel kapcsolatos egyeztetésen, ahol elhangzott, hogy az 55-ös út Baja és Szeged közötti szakaszához hasonlóan az előzetes tervek itt is az út mellett párhuzamosan fog haladni a kerékpárút, ha minden igaz a vasúti töltés túloldalához illesztve.

A képen is látszik, hogy nem kis munka lenne a Gemencbe kerékpárutat építeni

A Gemencet egyébként többféle útvonalon is átszelhetné a kerékpárút, hiszen az 55-ös mind két oldalán némi kerülővel több gyönyörű természeti jelenséget útbaejtve. Északon például a zarándok útvonalon a Vén – Dunát, és a Rezét partját érintve, délen pedig a Pörbölyi Titán, az ország legnagyobb fája is közeli látványosságok közé tartozhatna Így akár hazánk legszebb útvonala is lehetne a Baja – Pörböly, bicajos turisták sokaságát idecsalva ezzel. Persze a tervezésnél az anyagi lehetőségek mellett, a különböző természetvédelmi szabályok betartását, a kivitelezhetőséget és a fenntarthatóságot is szem előtt kell tartani. Például, hogy a kerékpárutat a szokásos erdőlátogatási korlátozások idején, vagy az árvizek beköszöntével hogy lehetne használni, és hogy a megépítése a legkisebb környezetvédelmi károkat okozza.

A zarándokút bicajosítása is feltehetően álom marad

Az ezzel kapcsolatos kérdéseinkkel kedden a Gemenc Zrt-t is megkerestük, ha válaszolnak rá természetesen közöljük önökkel. Addig maradjunk annyiban, hogy a kerékpárbarátok feltehetően bármilyen megoldással kiegyeznének, ami nemcsak terv marad az íróasztalok fiókjában, és tényleg valódi kerékpárút, nem csak olyan felfestés, ami nem rég a Dózsa György úton készült kerékpárút helyett. Persze talán ennél is sokkal fontosabb lenne, ha az 55-ös út ezen igen szűk és balesetveszélyes szakaszának felújítása is pár éven belül elérne az ígéretből – tervezésből a kivitelezés szakaszába.