2024. December 26. István, KARÁCSONY

Közélet

Hideg idő – Újabb jégtörő hajókat küld Magyarország Szerbiába

MTI | 2017. Január 19. 12:56:45 | Utolsó frissítés: 8 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

 

 Láng István, az Országos Műszaki Irányító Törzs (OMIT) vezetője a magyar jégtörő flotta legnagyobb hajóját, a Széchenyit  is Bajára rendelte, ez szerda délelőtt fél 10-kor el is indult a fővárosból.

 

Töri a jeget a Jégtörő XI Fotó:MTI

 

    Az OMIT közleménye szerint délelőtt 10 órára összehívták a Magyar-Szerb Vízgazdálkodási Bizottság elnökeinek rendkívüli ülését Bajára, egy jégtörő hajópárnak a Vukovárig terjedő közös érdekű Duna-szakaszon túli, szerb szakaszra történő átvezénylésével kapcsolatban.
    Felidézték: a jégtörő hajók bevetéséről múlt vasárnap már tartottak megbeszélést a magyar, a szerb és a horvát vízügyi szervek képviselői. A szerb és a horvát a szakemberek tájékoztatóikban akkor kitértek arra, hogy a déli országhatár és a Vukovár közötti Duna-szakaszon az elmúlt napokban több helyen megállt és részben feltorlódott a jég, így mára Dálya térségében álló jégtorlasz alakult ki.
    A térségben jelenleg már két magyar jégtörő van: a Jégtörő VI. és a Jégtörő XI. nevű hajó áttöri a Dálya környékén összeállt torlaszt, azt követően indul a délebbi szakaszra.

 

2017. január 18. Kiss László gépüzemvezető és Bubreg Barnabás gépkezelő matróz (j) ebédel a Jégtörő XI. hajón a Dunán a horvátországi Dálya térségében

    A szerdai megbeszélésen döntés született arról, hogy Magyarország további két nagyteljesítményű jégtörőt hajóját, a  és a Jégtörő VII-est indítja útnak a folyó közös érdekeltségű szerb-horvát szakaszára, illetve szükség szerint a szerb Duna-szakaszra.
    Az átvezényelt hajóók feladata lesz az alsó szakasz felügyelete, szükség szerint a jég terelése, törése, a káros torlaszok megbontása – olvasható az OMIT közleményében.
    A Széchenyi a legkorszerűbb magyar jégtörő. Minimum hat ember üzemelteti, rendelkezik úgynevezett döngölővel, így a jármű nem csak a súlyánál fogva képes jeget törni. Az 1472 kilowatt teljesítményű hajó előre- és hátramenetben is hatékony. Harminc centiméter vastag síkjégben 3-4 kilométer/órás sebességgel képes haladni és akár napi 30 kilométert is meg tud tenni.

 


    A Széchenyi az elmúlt napokban a Duna budapesti szakaszán dolgozott.Fotó:MTI