Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
2015. május 4.
Hétfőn délelőtt nem csak az érettségi vizsgák és a lomtalanítás kezdődött meg városunkban, hanem az Árpád téri csomópont körforgalommá való átépítése is. Lezárták az Árpád és a Kazinczy utca tér felé lévő kivezetését, valamint a Bajcsy-Zsilinszky úton is félpályás forgalomkorlátozás van. Az autósok előre láthatólag 2015. június 30-ig számíthatnak lezárásokra.
Amit eddig láttunk:
Kivágták a fákat a piac felé vezető sétány mellett. Mindezt úgy tették hogy pont túl voltak a növények a virágzáson. Ki tudja talán már a madarak fészket is raktak rájuk. Jobb lett volna előbb letudni a “piszkos munkát” , de a körforgalom építése úgymond “last minut” került be a nagyturisztikai projectbe ami némileg magyarázat.
Ezek a fák – nem ágyúk
A körforgalomat a Duna Aszfalt tervezte több mint 8.5 millióért melyről már korábban beszámoltunk:
A városnak egyébként ezzel a 8.54 millióval kell beszálni az építésbe, a többi pályázati pénzből megy.
Nos abból a szempontból jól járunk, hogy ennél az összegnél nagyságrendekkel több lett volna egy ilyen kerek forgalmi alakzat, kérdés viszont, hogy vajon valóban szükség van-e az Árpád téren a csomópont átépítésére, vagy a pályázat szabályainak betartása mellett valami más is lehetett volna az uniós pénzből.
A Kazinczy és az Árpád utca is ugye egyirányú, ezért is osztja meg az átépítés szükségessége Baja lakosságát.
Mint Fercsák Róbert polgármester a testületi ülésen elmondta, ez egy nagyon veszélyes kereszteződés, és kétségtelen, hogy ezzel javulni fog a helyzet, de talán nem túlzás hogy sorolhatnánk a jóval veszélyesebb csomópontokat Baján, ahol még egy jó ideig nem épül körforgalom. (Jelky tér, Szent Antal-Damjanich, Nagy István – Ipartelepi, stb)
Az új karika révén kerékpáros- és gyalogátkelő is fog épülni, de zebrára talán nagyobb igény lenne a Sugó hídnál (lehet körforgalomra is) , az Újvárosból a belváros felé közlekedő bringások dolga sem így a legegyszerűbb.
Mert ugye egyszer át kell kelni majd a forgalmas Bajcsyn, és utána vissza. Talán érdemes lett volna meggondolni a belvárosi és az újvárosi kerékpár út összekötésének a város felöli lehetőségét, bár kétségtelen, hogy a piaci pavilonok mellett kicsit szűkös a hely.
Érdekes lesz a gyalogosforgalom az építés során főleg piac napokon.
Felszedték a járda követ a piac felé vezető lejtőn, az aszfalt felmarása folyamatban van és az Árpád utca páros felén a beton járda ellenállását is sikerült megtörni.
Na ezért a járdáért talán nem kár.
Ha a néhai Lenin szobor ezt látná…Szerencsére nem látja.
Összességében figyelemmel fogjuk kísérni a csomópont átépítését, mely reményeink szerint zökkenőmentesen, és minél gyorsabban fog véghez menni.