Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
“A mai Magyar Közlönyben megjelent adatok szerint, Baja Város Önkormányzata közterület-fejlesztésre, 80 millió forintot nyert. Információnk szerint a fenti összegből, az Árpád téri és a Szegedi úti körforgalom közepére szökőkutak lesznek kiépítve.
A projekt Zsigó Róbert államtitkár, Baja és térsége országgyűlési képviselője javaslatára, a jövő évi költségvetésben szerepel.” – írta szerdán az amve.hu,
Nos, utána néztünk, és a Magyar Közlöny 2017. október 3-i számában valóban szerepel Baja neve mellett közterület – fejlesztésre 80 millió forint.
Forrás: Magyar Közlöny
Az információ helytállóságával kapcsolatban azonban sem a képviselő honlapján, sem az önkormányzati médiákban egyelőre nem találtunk megerősítést. De ha fedi a valóságot, akkor több okból is enyhén szólva meglepő a hír.
Az Árpád – téri körforgalmat 2015 végén adták át, és a parkosítására (bár nyáron jobb formában van), valamint a később készült díszítő Baja feliratra sem eshet panasz. Nem mellékesen az Árpád – téren már van egy vizes attrakció, az Árpád – kút, de az nyáron sem mindig működik.
Az Árpád – téri körforgalom
A “Bográcsos” körforgalom megpiszkálása sem lenne túlságosan érthető, hiszen nemrég felújításra került, és ráadásul olyan körforgalom, ami egyedi az országban. Hűen kifejezi a bajaiságot, és népszerűsíti hungarikumunkat a bajai halászlét. Nem mellesleg a közepén található a bogrács, ahová a hír szerint a szökőkút kerülne.
A “Bográcsos” körforgalom az átutazók számára Baja egyik jelképe
Azért is meglepő a hír, mivel a város északi határában van már egy olyan körforgalom, melyet szökőkút hivatott díszíteni, azonban ezt a funkcióját nem igazán tölti be, mivel évek óta nem működik.
A szökőkút az 51-es és az északkeleti – elkerülő út csomópontjában évek óta nem működik
Ez mellett más szökőkutakkal is szoktak lenni problémák a városban, amit ha fel mer említeni valaki, akkor gyakran politizálásról beszélnek. A Szentháromság – téri csobogó például felújítás előtt áll (egész évben nem működött) amit 2017. második felére ígérték a márciusi várospolitikai fórumon. Ennek költségeit 45 millió forintra taksálták.
A hír kapcsán körbe néztünk a város többi körforgalmánál is, és igazából találtunk olyat, amire sokkal jobban ráférne a fejlesztés. Az elkerülő út – Kaszás utca találkozásánál az új benzinkútnál lévő például csak füvesítve van, de legalább így jól átlátható.
Az elkerülő út – Kaszás utca találkozásánál lévő körforgalom
Az Aldi-nál lévő körforgalom, és a Bernhart Sándor utcai díszítésére viszont nem eshet panasz.
Az Aldi-s körforgalom
A Bernhart Sándor utcai
Összességében tehát még egyszer meg kellett nézzük, hogy a cikk valóban a közélet rovatban van, és nem valami féle Kész átverés show az egész, de igazából a túránk után is értetlenül állunk előtte. Jó tudjuk, nekünk semmi sem jó. és nem vesszük észre hogy fejlődik a város. Meg azt is hallottuk már hogy hergeljük a lakosságot, de ez az infó amire sokan ingerülten reagáltak a fórumon, és feltehetően nálunk is ez várható, most nem tőlünk származik első kézből. De a kérdésünk ennek ellenére mégis az lenne, hogy biztos, hogy a fejlesztési feladatokra elnyert 80 millió forintot pont erre a két körforgalomra kellene elkölteni a költségvetésből, aminek nagyon sok helye lenne?
Az elkerülő út befejező, déli szakaszának megépítésére sincs sok remény (igaz az nagyobb falat is lenne), pedig Zsigó Róbert országgyűlési képviselő a Lényeg című újságnak még 2009-ben nyilatkozta, az elkerülő út északkeleti részének átadásakor, hogy “a 2010-es költségvetési törvényhez módosító indítványt nyújtottam be a déli szakasz és a Türr István Duna – hídhoz vezető északi szakasz munkálatainak megkezdéséhez állami támogatásért. Így lenne teljes a Baját elkerülő út. Bízom benne, hogy a kérésem nyitott fülekre talál!” Az akkor ellenzéki képviselő módosítóját lesöpörték, így a 2010-es önkormányzati választásokra készült (amin polgármesterjelöltként indult és nyert) választási programjában (Baja legyen a legsikeresebb város) már ígéretként szerepelt a hiányzó elkerülő útszakasz, és a kikötő felé vezető feltáró út is.
Az elkerülő út déli része viszont azóta sem épült meg. Pedig elvileg most a kormánypártiként a támogatást is könnyebb lenne megszereznie, mint 2006 és 2010 között ellenzékben, amikor annak ellenére megépült az északkeleti szakasz, hogy a város országgyűlési képviselője mellett polgármestere is ellenzéki volt.
A déli elkerülő út a múlt heti testületi ülésen is szóba került, az Integrált Településfejlesztési Stratégia megvalósulásáról szóló éves beszámoló kapcsán. Hajdú Miklós, a Sikeres Bajáért Egyesület frakcióvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a nem rég módosított 2020-ig szóló útfejlesztési tervekben nincs benne a déli elkerülő út megépítése.
Dr. Révfy Zoltán független képviselő szerint úgy kellene a városnak, mint egy falat kenyér, és a városnak a stratégiai globális kérdésekben sokkal nagyobb lobbi erőt kellene tudnia felmutatnia, ahhoz, hogy az államnál ezeket a beruházásokat időben előre tudják venni.
Kovács Csaba fideszes képviselő viszont emlékeztette az ellenzéket, hogy a parlamentben nem egy, bajai képviselő ül hanem kettő. Zsigó Róbert szerinte nem kevés pénzt, és nem kevés lobbi tevékenységet folytat a város érdekében, viszont Ikotity Istvántól (ellenzéki LMP-s képviselő) ezt nem látja.
Erre válaszként Ikotity István által nyáron kiadott Tiszta Lap című újságból idéznénk, amiből kiderül, hogy az országgyűlési képviselő módosító indítványt is benyújtott például az elkerülő út kapcsán.