Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Magyarország és Szlovákia megmutatta, hogy a világjárvány idején is tud a nemzeteiket összekötő hidakat építeni – jelentette ki Igor Matovic, szlovák miniszterelnök a szlovákiai Révkomáromot Komárommal összekötő új Duna-híd (Monostori híd), ünnepélyes átadásán csütörtökön.
A szlovák miniszterelnök szerint “kicsit furcsa” ugyan, hogy akkor adnak át egy hidat, amikor le vannak zárva a határok, de éppen ezért fontos most megmutatni, hogy készülhetnek új hidak.
“Függetlenül attól, hogy lehetnek itt még intézkedések a világjárvány miatt, meg tudjuk mutatni, hogy most is tudunk a nemzeteinket összekötő hidakat építeni és a jövőben is ezt fogjuk tenni” – fogalmazott Igor Matovic.
Kiemelte: a térségben élő emberek ősei évszázadokon keresztül együtt éltek és nem voltak köztük határok, de száz évvel ezelőtt valami olyan történt, amitől a Duna alkotta természetes határ valami olyanná vált, ami évtizedekig elválasztotta őket egymástól. Ennek ellenére ezeket a kapcsolatokat nem lehet megtagadni, és ezért is fontos a mostanihoz hasonló hidakat építeni, amelyek az “egységgé válás jelképei.”
“Évszázadokon keresztül együtt éltünk és a továbbiakban is együtt fogunk élni. Lehet, hogy a folyó által elválasztva, de egy olyan folyóval, amelynek partjait talán majd új hidak kötik össze. És én örülök neki, hogy újabbakat építünk majd” – hangsúlyozta Igor Matovic. Megjegyezte: nagyon szép jelképnek tartja azt is, hogy az Európai Unió résztámogatásával sikerült a két nemzetet összekötő hidat építeni.
Az ünnepélyes átadón Orbán Viktor, magyar- , illetve Igor Matovic szlovák miniszterelnökökön kívül Boris Kollár, a szlovák parlament elnöke, illetve Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Palkovics László innovációs miniszter és Andrej Dolezal szlovák közlekedésügyi miniszter is részt vett.
Az új komáromi Duna-híd megépítéséről 2012-ben írt alá szándéknyilatkozatot a magyar és a szlovák kormány. Építési engedélyeit 2014-ben adták ki az illetékes hivatalok, a projekt 2015-ben nyert részfinanszírozási támogatást a CEF uniós alapból. A hatszáz méter hosszú, hétezer tonnás acélszerkezetű híd kétsávos, nehéz járművek és munkagépek is használhatják. Építése 2017 októberében kezdődött. A Monostori híd a Duna legmagasabb hídja, Szlovákiában pedig sorban a tizedik Duna-híd.