2024. December 4. Barbara, Borbála

Magazin

Most már tényleg mindjárt itt van a Karácsony

| 2014. December 16. 09:54:52 | Utolsó frissítés: 10 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

 

 

Forrás: MTI

 

 

A szaloncukor-fogyasztásunkkal kapcsolatban legutóbb októberben készült felmérés, amely az előző, tehát a 2013-as karácsonyi ünnepek alatt megevett szaloncukrok számát vizsgálta.

Számunkra meglepő eredmény is született, a megkérdezett ötszáz fő 3%-a (15 ember) ugyanis egyáltalán nem eszik szaloncukrot. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. kutatásában 18 és 59 év közöttieket kérdezett meg, így a minta reprezentatívnak tekinthető, vagyis nagyjából lefedi a teljes lakosság szaloncukor-fogyasztási szokásait.

A többség (39%) bevallása szerint több mint tíz, de kevesebb mint harminc darabot eszik meg az ünnepek alatt, és van 17%, aki ötvennél is többet fogyaszt karácsonykor. Nagyjából ennyien vannak azok is, akik 31-50 darabszámot adtak meg válaszukban. A megkérdezettek 23 %-a pedig tíznél kevesebbetválaszolt a kutatói kérdésre.

 

(A hírhez kapcsolódóan szavazást indítunk arról, hogy ki milyen szaloncukrot fogyaszt a legszívesebben. A szavazást megtalálja főoldalunk jobb alsó sarkában.)

Az ünnepi édességek piaci részesedése

A Nielsen azt vetette össze, hogy Magyarországon milyen arányban részesedtek a teljes piacból az egyes ünnepi édességek a novemberi és decemberi időszakban, 2012-ben és 2013-ban.

Tehát az ábrán azt látható, hogy mely édességfajtából vásárolták a magyarok a legtöbbet. Az összehasonlításból kiderül, hogy tavaly több Mikulás-figurát, de kevesebb adventi kalendáriumot hozott a Télapó. De hagyományos ajándékcsomagból is kevesebb fogyott 2012-höz képest.

Ami viszont egyértelmű, hogy a legnépszerűbb és a kördiagram szerint egyre népszerűbb Mikulás-figurákat egyetlen más édesség sem tudja megszorongatni.

 

 

Forrás: MTI

NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft.: http://nrc.hu/
Nielsen: A Nielsen a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat; vezető piaci pozíciókban a marketing és fogyasztói információ mellett médiaadatok feltárásában, mint a televízió, online kutatás és mobil. A vállalat a világ több mint 100 országában aktív. Központja az USA-ban, New Yorkban és a hollandiai Diemenben található. (http://www.nielsentam.tv/whereweare/dynPage.asp?lang=local&id=318&country=Hungary)