Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

A Boldogságóra Integrált Program idén csatlakozott a Nemzeti Faültetés Napjához. Az ország különböző intézményeiből, és határon túlról is csatlakoztak óvodák és iskolák ehhez a kezdeményezéshez. Közel 4000 fő vett részt a hálózatunkból: boldogságórás gyermekek, pedagógusaik, segítőik, szüleik, és nagyszüleik. Az akció nem csupán a természet védelméről, hanem a közösség erejéről és a gyermekek, illetve tágabb közösségeik ökológiai szemléletformálásáról is szólt. Az intézmények számos élményszerű, kreatív és a gyermekek érzelmi és kognitív fejlődését egyaránt segítő programot kapcsoltak a faültetéshez, így a csoportok projekt szemléletben akár hetekig foglalkoztak a témával. A pozitív pszichológia egyik alapgondolata, hogy az emberek akkor érzik magukat a legboldogabbnak, amikor egy célért közösen tevékenykednek és a saját értékeiket egy nagyobb ügy szolgálatába állítják (Seligman, 2011). A faültetés és az ehhez kapcsolódó kreatív programok pontosan ezt a célt szolgálják: az aktív részvétel és a természethez való kapcsolódás hosszú távon is növeli a jóllétet. A program során alkalmazott kreatív és edukációs módszerek épp ezért nemcsak a gyermekek és fiatalok ismereteit bővítették, hanem egy támogató közösség kialakulását is elősegítették. “Legek” A szervezők értékelték azokat a csapatokat, akik valamilyen extra teljesítményt nyújtottak, például: a legnépesebb faültetők, leginspirálóbb együttműködés , legkomplexebb felkészülés a faültetésre, a legalaposabban kitalált együttműködés a felelősség-megosztásáért. A bajai Sugovica Sportiskolai Általános Iskola Vöröskereszt téri közösségéből 90 fő vett részt, és a leírása szerint a legalaposabban kitalált együttműködés a felelősség megosztásáért nyerték el a Szupererő kártyajátékot.
– A faültetés napjára lázasan készültünk. meghívtuk iskolánk vezetőségét, a helyi sajtó képviselőit, a szülőket is. Az ünnepet meg kell élni, ezért ezt a napot mi ünnepélyessé tettük. Mivel kicsi iskola vagyunk, egy intézményegység 85 tanulóval, 8 pedagógussal, igyekeztünk mindenkit bevonni az előkészületekbe. A másodikosok rajzoltak és festettek a fák fontosságáról. A harmadikosokból alakult alkalmi kórus egy csodás éneket zengett a tavaszról, míg a negyedikesek verset mondtak. Donászy Magda Ültess fákat! című verse nagy tetszést aratott a kicsik körében. Miután a kedves és meghitt kis műsort meghallgattuk a folyosón, mindenki kabátot vett és kivonult az udvarra, ahol az udvaron a gondnok bácsi már gondosan előkészítette a facsemete helyét. A fácskát a város kertészettől kaptuk. Mindenki egy-egy lapát földet dobott a gödörbe, így is részesévé válva a faültetésnek. Ezután a másodikosok által készített tavaszhozó tulipánokat odaszúrtuk a fánk mellé. Az öntözési feladatokat megosztottuk. Hétfőn és pénteken a negyedikesek, kedden a harmadikosok, szerdán és csütörtökön a második bé, illetve cé osztály öntözi a fácskát. Remélem, még sok-sok fát tudunk elültetni, mely árnyat ad majd felnövekvő generációnak a nagy júniusi melegek idején- olvasható a pályázatban, ami szerepel a Boldogságóra Integrált Program honlapján.