Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
2022 már javában zajlik, a marketing világában azonban még így, az év közepén is érezhetők az elmúlt esztendők változásai. A vírushelyzet komoly hatással volt a vásárlói viselkedésre, és sok trendet ez a jelenség diktált 2020 és 2021 során. Szóval milyen irányzatok határozzák meg az online marketing folyamatát 2022-ben? Az alábbiakban ezekről lesz szó:
Marketing a Z generáció irányába
A Z generáció jelenleg az egyik legbefolyásosabb fogyasztói szegmenssé növi ki magát. Ez a generáció teszi ki a fogyasztók 40%-át, ráadásul ők a technológiailag legtájékozottabb, illetve demográfiai értelemben legváltozatosabb csoport is egyben.
Ez az a generáció, amelyik egy digitális világba született bele, és az internettel együtt nőtt fel. Amennyiben tehát az ön márkája számára is ideális célcsoport lennének a Z generáció tagjai, akkor 2022-ben muszáj őket is megcéloznia stratégiája részeként.
A fizetett média alkalmazása
Habár a járványhelyzet ismét elcsendesült, az emberek az otthon töltött időkben hozzászoktak, hogy mennyire kényelmes és egyszerű is lehet az online ügyintézés. Ennek köszönhetően manapság mindenki több időt tölt az interneten, mint valaha, ami temérdek lehetőséget jelent a digitálisan hirdetők számára.
Egyre több cég szűkíti a hagyományos marketingformák költségvetését, és fordítja ezeket az összegeket az online marketingre – többek között a fizetett hirdetésekre. Mind a közösségi média, mind a keresőmotorok, mind pedig a webhelyeken elhelyezett reklámok hatékonyabbak és könnyebben mérhetők lehetnek, mint bármely hagyományos alternatíva.
(kép forrása: Pexels / Canva Studio)