2024. December 19. Viola

Magazin

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

| 2024. December 09. 08:48:19 | Utolsó frissítés: 1 hete

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A
flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos
ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag
lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító,
ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető
webshopban.
A százhalombattai Háromfai Balázs még csak 28 éves, ám az egyik legizgalmasabb és legsikeresebb
magyar cég, a Biobubi tulajdonosa. Fiatalkora óta a környezet megóvása és a vállalkozószellem hajtja,
ennek jegyében a gimi után környezetbarát autókozmetikával kezdett foglalkozni, majd egy
müzlicsomagoló kisüzemmel próbálkozott, s időközben kiforrott benne a gondolat: mi lenne, ha
olyan környezetbarát takarítószereket kezdene árusítani, amelyeknek a csomagolóanyagát is a lehető
legzöldebben kezelnék. A vásárlók visszaküldenék neki a flakonokat, ő pedig újratöltené őket, a
rongálódott darabokat pedig egy feldolgozóban tennék újrahasználhatóvá, ami tovább csökkenti a
környezetterhelést.
Tisztítószerek és webshop, kitartással és diákhitellel
„Felmértük, hogy van-e bármekkora fizetőképes kereslet arra, hogy Érden és környékén az emberek
visszaváltható palackba töltött, környezetbarát tisztítószert vegyenek. Több mint 50 megrendelés
értekezett úgy, hogy a termékeket még le sem gyártották, ami szép eredmény, de eltörpül a mostani
havi 5-6 ezres megrendelésszám mellett, amelyet már az egész ország területére szállítanak. A
marketinggel elejétől fogva én foglalkozom, megtanultam kezelni néhány grafikai programot, és
online hirdetéseket terveztem. Felvettem némi személyi kölcsönt, valamint a párom, aki most már a
feleségem, a diákhitelét is beforgatta” – mondta el a Biobubi alapítója.
Országos lefedettség, és hatékony, de nem káros tisztítószerek
Eleinte kizárólag autóval szállították házhoz a hulladékmentes tisztítószereket, idővel átálltak a
webshopra, és most már a termékek több mint 90 százalékát ott adják el. Az ablaktisztítótól a
(fel)mosó- és mosogatószereken át a szappanokig a tisztítószerek széles skáláját kínálja a Biobubi. Az
online rendelés a webshopban pofonegyszerű. A termékek a nagy fuvarozók segítségével jutnak el az
ország minden szegletébe, és akár csomagolásmentes házhozszállítás is választható, mindamellett,
hogy a futárokkal és a csomagautomatákkal is visszaküldhetőek a kiürült flakonok.


A Biobubi töretlenül növekszik a tisztítószerek piacán, köszönhetően hatékony termékeiknek,
melyeknek valóságos rajongótábora van a közösségi médián. A környezetbarát termékek mellett a
másik ütőkártyájuk egyértelműen a már említett visszaküldős rendszer. A kiürült flakonokat a
vásárlók a Biobubi kontójára csomagküldőszolgálattal is visszajuttathatják a cégnek, amely a
palackokat egy részét tisztítva újratölti, ami erre nem alkalmas, azt regranuláltatja, és újra
használatba helyezi. A vásárlók ezáltal egy olyan tisztítószert kapnak, amelynek beltartalma célszerű
használat esetén nem árt a környezetnek, továbbá a visszaküldött palackok is a zöld körforgásban
maradnak, ami szintén a természetet óvja a felesleges csomagolóanyagoktól.
„Kompromisszummentes fenntarthatóság”
„A kulcsszó a kompromisszummentes fenntarthatóság. Emberek tömegei szívesen használnak
környezetbarát terméket, ha ez nem jár fáradsággal, komolyabb anyagi ráfordítással. Akik a Biobubit
választják, nem kell kompromisszumot vállalniuk. Elég összegyűjteni a falkonokat, amiket mi saját
költségen elszállítunk – mondja Háromfai Balázs. Az is látszik, hogy vásárlóik zömében ökotudatosak,

több mint 80 százalékuk visszaküldi a flakonokat, heti több száz kilónyi műanyagtól mentesítve ezzel
a környezetet.
A Biobubi 2019-es induláskor összesített néhány milliós árbevétele ütemesen nő, 2024-ben már a
700 millió forintos forgalmat várnak. Ez azért is nagy szó, mert Háromfai Balázs családi garázscégből
épített nagyot két társtulajdonosának segítségével, akik időközben csatlakoztak a csapathoz.
A biobubis ökotisztítószerekből több mint 35 ezer háztartás vásárolt már, tízből három ember
visszatérő fogyasztó, ami a piaci szegmensben kiemelkedő aránynak számít. A cél egyértelmű, a
környezetbarát tisztítószerek piacán a Biobubi szeretne az élre törni. Ennek érdekében folyamatosan
bővítik a termékpalettát, és idővel külföldre is értékesítenének.