Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
November 8-án volt két éve, hogy a Petőfi- és a Nagy-Pandúr-sziget között épült kerékpáros és gyalogos híd terheléspróbája sikeresen megtörtént.
Videó a terheléspróbáról:
Ezt követően november végén birtokába is vehette a nagyközönség, azonban a hivatalos átadóra 2015. május 16-ig várni kellett, ekkor viszont maga Orbán Viktor Magyarország miniszterelnöke vágta át a szalagot Fercsák Róbert polgármesterrel, és Zsigó Róbert országgyűlési képviselővel. Az ügy pikantériája volt, hogy a hidat az idő közben kegyvesztett Simicska Lajos cége a Közgép építette (631 millió forintért), az átadón persze erről már nem sok szó esett.
Kezdetben sok kritika érte az alkotást, főként azért mert eléggé hepehupás a felülete, de igazából ez azért ilyen, hogy elsősorban a kerekesszékkel közlekedőknek is könnyebb dolga legyen felfelé. A másik észrevétel volt, hogy a hídhoz nem épült járda csak kerékpárút, amit a gyakorlatban a gyalogosok is használnak. Időközben apróbb műszaki problémák is akadtak, hiszen mind két hídfőn különböző buckák alakultak ki még 2015-ben, de ezeket javították.
A buckalakók pusztítása
A híd az elmúlt két évben bekerült a város köztudatába, közlekedésébe. Közelebb került vele a Nagy-Pandúr-sziget a városhoz, és nem utolsó sorban sportversenyek, sportesemények útvonalába is bekerült. Gondolunk itt például a Kikelet és az Alkonyat félmaratonra, vagy a Critical Massra. Sőt az egész Európát átszelő Euro 6-os Duna-menti kerékpárút nyomvonala is rajta fut már keresztül.
Fotó:Vő Márti
Ezekről az eseményekről természetesen rendszeresen beszámolunk olvasóinknak, és a cikkek írása közben lettünk figyelmesek arra, hogy az új hídnak tulajdonképpen nincs is neve. Ezzel kapcsolatban várjuk az ötleteket. Kérnénk olvasóinkat, hogy tegyenek javaslatokat a híd elnevezésére. Az egész akció csupán a Sugóparti Hírek kezdeményezése, semmilyen következménnyel nem fog járni, csak kíváncsiak vagyunk hogyan gondolkodnak ezen a téren a bajaiak. Aztán lehet, hogy mégis felfigyel rá valaki az illetékesek közül, és felkarol egy jó ötletet.
Mi kezdésként bedobnánk Solymos Ede bácsi nevét. A Türr István Múzeum egykori legendás igazgatója a Duna halászatának nemzetközi hírű kutatója volt, Baja díszpolgára, aki 2008-ban távozott közülünk. Május óta Gárdonyban szobor őrzi az emlékét, hiszen a Duna mellett a Velencei tó halászatát is kutatta, Baján viszont még egyetlen közterület sem viseli a nevét. Úgy gondoljuk az ő személye méltó lenne arra, hogy a két szigetet összekötő hidat róla nevezzék el. De mint feljebb írtuk, ez a cikk azért született meg, hogy egyáltalán elkezdjünk gondolkodni egy későbbi keresztelőn, és reményeink szerint a mi ötletünk csak egy jó lesz a sok közül.
Az ötleteket hozzászólásokban várjuk!