Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A november 26-i testületi ülés 6. pontja a Előterjesztés az útépítési érdekeltségi hozzájárulás megfizetésének rendjéről szóló 29/2009. (X. 22.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata volt.
A Klapka utca utolsó szakasza pár hete készült el.
Ehhez a Sikeres Bajáért Egyesület módosító javaslatot nyújtott be, melynek lényege az lett volna, hogy legyen nyilvános sorrend, ami alapján a lakók körülbelül tudják, hogy mikor melyik utca felújítására – aszfaltozására kerülhet sor. Hajdú Miklós frakcióvezető hangsúlyozta: nem végleges listát szeretnének, mert nyilván különböző okok miatt (pályázatok, természeti katasztrófák, stb) az módosulhat, de legyen valami irányadó, ami mindenki számára nyilvános.
Hajdú Miklós frakcióvezető
Dr. Zöld László Csabáné (Fidesz) képviselő is úgy látta, hogy elég nagy a tudatlanság ebben a kérdéskörben a lakosság részéről, így a Bácskai Naplóban jelenhetne meg erről valamiféle felvilágosítás.
Kovács Csaba (Fidesz) a városüzemeltetési bizottság elnöke konkrét példákat is hozott, hogy ez miért nem lehetséges egy sorrendet létrehozni. A Czirfusz – Deák utca sarkán tervezett körforgalom, és a Sugó-hídra rávezető gyalogátkelő megépítését is az idei évre tervezték, de mind két helyen egy felújítás közbe szólt.
Csomor Csaba (Sikeres Bajáért Egyesület) kompromisszumos megoldást javasolt. Ne legyen ütemezés, ami aztán ha valamilyen ok miatt módosul tényleg türelmetlenségeket szülhetne a lakosság részéről, viszont a képviselők ismerhessék meg a várólistákat, amik alapján tudnak tájékoztatást adni.
Fercsák Róbert (Fidesz) polgármester kérte, hogy a Városüzemeltetési Bizottság vegye fel ezt a pontot a következő ülésének napirendjébe.
Fercsák Róbert polgármester
A Sikeres Bajáért Egyesület módosító indítványát a testület elvetette, viszont az előterjesztés 2. változatát 9 igen és 4 tartózkodás mellett elfogadta.
A tervezet legfontosabb részletei:
Forrás:www.bajavaros.hu
A lap alsó részében olvashatjuk a lakossági hozzájárulás mértékének nagyságát, ami lakóegységeknél 110.000 Ft, társasházi lakóegységeknél pedig 55.000 Ft.
Nem rég újult meg a Csanád utca is.
Akit csak az új rendelet érdekelt, az itt most abba is hagyhatja az olvasást.
Természetesen nem ment minden ilyen simán, hiszen volt egy kis adok – kapok a városvezetés és az ellenzék között.
“Az önök időszakához képest nem ígérgetjük az utakat, hanem építünk is. Hát körülbelül a rövid regnálásunk alatt úgy szerintem méterben kifejtve 100-szor annyit, mint amit önök építettek valamikor is.”-mondta Fercsák Róbert.
Kovács Csaba szerint a szocialista városvezetés idejében nem voltak javítva az utak, és nem is épültek azon kívül, hogy a Szentháromság teret megcsinálták úgy – ahogy.
Hajdú Miklós szerint a most épülő utak hosszánál csak azok fényezése a nagyobb, amiket üdvözöl, különösen azért mert a fényezés párosul az előző korszak becsmérlésével. Egyébként aki ebben a városban él, és nagyon nem rövidtávú az emlékezete, az emlékezik rá, hogy nem csak a Szentháromság tér újult meg.
“Ha ilyen síkon próbáljuk megközelíteni a a kérdést, akkor mi most építünk, önök becsmérelnek, mi meg becsméreltünk, amikor önök nem építettek. Szerintem van különbség.-mondta a polgármester.
A kérdéssel kapcsolatban megkerestük Széll Pétert, aki 1994 és 2006 között volt a város polgármestere, hogy valóban voltak akkor is a városban útépítések, vagy tényleg csak a Szentháromság teret újították fel.
Az egykori polgármester válaszolt:
1994 és 2006 között épült utak: Oroszlán, Katona József, Hattyú, Szarvas Gábor, a Petőfi a Deáktól a Szarvas Gáborig, a Szent Antal folytatása a Mészöly utcáig, a Kisállomás utca első szakasza, a Nagy Lajos király utca első két szakasza, a Kőszegi, a Báthory utca első szakasza, a Nagy-Pandúr szigeti út az üdülőfalu lejáratáig, Alkotmány, Batthyány, Pázmány Péter, Gaál Péter, Tóth Kálmán a vasút előtti és utáni szakaszain, Jókai, Deszkás, Flórián, Lakhandi bekötőútja, a Csalogány utca, a Keleti körút szervizútja, a laktanyák belső útjai, a Szt. Margit egy szakasza, a Lőkert sor és a Czirfusz egy-egy szakaszának felújítása, a Szerb templom körüli kis utcák, a Szentháromság tér.
A Pázmány Péter mellett több belvárosi utca is Széll Péter idejében lett leaszfaltozva.
Voltak nagyobb beruházások is Baján nem városi pénzből:
Az 51-es úton a vasúti felüljárónál a körforgalom a vasút alatti átvezetéssel, a Duna-híd forgalmának végleges, kétoldali konzolosítással való különválasztása a rajta lévő úttal és a csatlakozó rávezető utak kialakításával, a Szegedi úti körforgalom és az elkerülő, ill. az átvezető szakasz az Agip kútig, (Duna-híd és a Budai Nagy Antal utca közötti elkerülő út szakasz Éber András polgármestersége idejében készült és persze mellette sok minden más is.)
Bizonyára van még, de egyelőre ennyi jutott eszembe.
Emlékszik még valaki a Petőfi utca itt milyen volt?
Egy adalékot még hozzá tennék a városi fejlesztésekkel kapcsolatban: a nagyságrendekkel nagyobb EU-s pályázati forrásokhoz 2007 után lehetett hozzájutni.