2024. November 20. Jolán

Közélet

Tudjuk, hogy miért hullámos az új híd burkolata?

| 2015. Március 19. 12:48:49 | Utolsó frissítés: 10 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

 

 

 

Sajnos később sem találhatnak magyarázatot, még a nagy beruházás projektrészleteit bemutató oldalon sem: 

 

„…A híd két támaszú, felsőpályás ívhíd lesz. A szerkezet két végén a pályalemez a hídfőfallal és támfallal körülvett olasz bástyákhoz csatlakozik. A bástyák platformjai közösségi életnek is teret adnak majd, rajtuk kerékpár tárolók és padok kerülnek elhelyezésre. A híd felszerkezetének hossza 72,4 méter lesz. A teljes szerkezet szélessége 7 méter, a korlátok közötti szélessége a hídon 3,5 méteres lesz. A projektelem bekerülési költsége 630 millió forint.” (Forrás: http://www.csodalatosbaja.hu/index.php/hu/fejlesztes/gyalogos-es-kerekparos-hid)

 

Ha a humor oldaláról közelítenénk, akkor azt is mondhatnánk, hogy a mostanában igen aktív közéletet élő Simicska Lajos bosszúja ez, hiszen a vállalkozó érdekeltségi körébe tartozó Közgép és velük konzorciumban a Strabag végezte/végzi a kivitelezést. Simicska pedig néhány hete nem ápol túl jó viszonyt a Fidesz-KDNP-vel és Orbán Viktorral.

 

A híd környéke egyébként úgy tűnik, hogy még mindig félkész állapotban van, legalábbis reménykedünk benne, hogy rendezni fogják a közeljövőben. Eddig a hivatalos átadóra sem került sor, pedig a lakosság már hónapokkal ezelőtt birtokba vette.

 

 

 

De visszatérve alapkérdésünkre, a kapott információk szerint a felület „hepehupás” kialakítása a mozgáskorlátozottak, kerekesszékkel közlekedőknek segíti az átjutást.

 

Erről szeretnénk megkérdezni az érintetteket is, kíváncsiak vagyunk, hogy valóban hasznos-e nekik ez a megoldás vagy sem: tapasztalataikat Facebook-oldalunkon vagy e-mail-ben is várjuk a szerkesztoseg@sugopart.hu címre. Természetesen minden levelet bizalmasan kezelünk.

 

Mi biciklivel jártunk kint többször, de babakocsit tologatókkal is találkoztunk; mindkét eszközzel közlekedőknek tetszik az új híd, a hepehupáival együtt vagy éppen pont azért. Természetesen nem tisztünk megállapítani – hiszen nem vagyunk szakemberek -, hogy a hullámok száma és elhelyezése megfelelő-e vagy több a szükségesnél.