2024. November 5. Imre

Közélet

Téli igazgatási szünet lesz a polgármesteri hivatalban

Sajtóközlemény | 2022. December 01. 17:45:34 | Utolsó frissítés: 2 éve

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Tisztelt Ügyfeleink!

Baja Megyei Jogú Város Önkormányzata Képviselő-testülete 480/2022. (XI. 24.) határozatával Baja Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában (a továbbiakban: hivatal) az energiaárak miatti többletkiadások mérséklése érdekében 2022. DECEMBER 27-30., TOVÁBBÁ 2023. JANUÁR 2-6. NAPOKRA TÉLI IGAZGATÁSI SZÜNET ELRENDELÉSÉRŐL DÖNTÖTT.

Az igazgatási szünet időtartama alatt a hivatal zárva lesz. ÜGYELETBEN, KIZÁRÓLAG AZ ANYAKÖNYVI IGAZGATÁSI FELADATOK KÖZÜL A HALÁLESETEK ÉS AZ ÚJSZÜLÖTTEK ANYAKÖNYVEZÉSÉRE KERÜL SOR AZ ALÁBBI NAPOKON:

• 2022. december 28. (szerda) 8:00 és 17:00 óra között,

• 2022. december 30. (péntek) 8:00 és 12:00 óra között,

• 2023. január 3. (kedd) 8:00 és 15:00 óra között,

• 2023. január 5. (csütörtök) 8:00 és 15:00 óra között.

A különleges jogállású szerveknél és a helyi önkormányzatok képviselő-testületeinek hivatalánál elrendelhető igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 460/2022. (XI. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr.) rendelkezései alapján tájékoztatom Önöket, hogy az igazgatási szünet időtartama alatt – a foglalkoztatottak vonatkozásában az igazgatási szünet alatti munkavégzés munkáltatói jogkör gyakorlója általi elrendelése kivételével – a helyi önkormányzat képviselő-testületének hivatala feladatait nem látja el, és az ügyfélfogadás nem működik, továbbá az igazgatási szünettel érintett helyi önkormányzat képviselő-testületének hivatala tekintetében az igazgatási szünet időtartama nem számít bele

a) az előtte folyó hatósági és egyéb eljárások ügyintézési határidejébe,

b) azon bírósági eljárások határidejébe, amelyekben félként vesz részt,

c) a közigazgatási per indítására szolgáló határidőbe,

d) az általa megkötött szerződésben meghatározott kötelezettség szerződésszerű teljesítésének határidejébe,

e) az e rendelet hatálya alá nem tartozó szerv előtt folyó olyan eljárás ügyintézési határidejébe, amelyben ügyfélként vesz részt, illetve amely vele szemben indult, vagy amely igazgatási szünet alatti megkeresésével jár,

f) az adott szerv, illetve annak vezetője által indított bármely jogorvoslati eljárás kezdeményezésnek határidejébe, valamint

g) a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény 42. § (1) bekezdése, valamint a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet 31. § (1) és (2) bekezdése szerinti rendelkezésre tartási határidőbe.

A helyi önkormányzat képviselő-testületének hivatala feladatainak ellátására vonatkozó rendelkezését, valamint a fentieket az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 11. §-a szerinti automatikus döntéshozatali eljárásban nem kell alkalmazni.Az igazgatási szünet időtartama alatt az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 84. § (3) bekezdését nem kell alkalmazni. A karácsonyi ünnepek és a képviselő-testület határozata figyelembe vételével a hivatal az idei évben utoljára 2022. december 23-án (péntek) fogad ügyfeleket, és munkaszüneti napokat (ünnepnapokat), ill. ez azt követő igazgatási szünetet követően először 2023. január 9-én (hétfő) nyit ki újra.A Kr. 1. § (5) bekezdése értelmében a Képviselő-testület 480/2022. (XI. 24.) határozatát e hirdetmény mellékleteként ezúton teszem közzé.

Kelt: Baja, 2022. november 30.

Tisztelettel: dr. Papp Zoltán jegyző