Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A Nemzetiségi Tanulmányi Ösztöndíj elnyerése nem csupán egy-egy diák személyes sikere, hanem a közösség összefogásának eredménye is – mondta a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára hétfőn Baján.

Soltész Miklós a Magyarországi Németek Általános Művelődési Központjában a 2025. évi Nemzetiségi Tanulmányi Ösztöndíjak átadásán kiemelte: a nyertes fiatalok motiválni tudják társaikat, hogy érdemes tanulni, érdemes bizonyítani és érdemes a közösségekben is szerepet vállalni.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a német nemzetiségi iskolák nagyon nagy feladatot vállaltak fel nemzetiségük megtartása, a hagyományok megőrzése és a nyelvoktatás érdekében is.
Fontosnak nevezte, hogy azok a diákok, akik kiemelkedőek a közösségi munkában, a hagyományok ápolása területén, és a tanulmányi eredményeik is jók, évről évre megkapjanak egy olyan elismerést, egy olyan ösztöndíjat, amely tovább segíti törekvéseiket.
Soltész Miklós szerint a tapasztalat az, hogy a nemzetiségi iskolában tanuló, ösztöndíjas diákok közül egyre többen jelentkeznek nemzetiségi iskolába pedagógusnak vagy megszerzett szaktudásukkal önkormányzataikhoz, segíteni azt a munkát, amely a megmaradásukat szolgálja.

Kiemelte, hogy megérdemli a segítséget és a támogatást az a küzdelem, amit a német nyelvért, a megmaradásért, a közösségépítésért egy-egy iskola folytat, és az alapján, amit a fiataloknak nyújtanak.
Felidézte, hogy a közelmúltban sikerült a bajai Magyarországi Német Általános Művelődési Központ mintegy 30 éves tornatermét felújítani, amelyhez a magyar kormány 15 millió forintot biztosított. Az intézmény támogatását a jövőben is folytatják a vizesblokkok megújítása érdekében.
Beszéde végén megemlékezve Szent Mártonról az államtitkár arra kérte a fiatalokat, vegyenek példát az egykori katonáról, és saját boldogulásuk mellett mindig figyeljenek oda közösségeikre, a családjukra és a körülöttük élő emberekre is, segítsenek másokat. Mint mondta: “tulajdonképpen az iskolai évek ezt is elősegítik, és ebben is irányt mutatnak”.