2021. 17. Rudolf

Közélet

Megkezdődött a kivitelezés

www.nif.hu | 2021. Feburár 26. 05:42:21 | Utolsó frissítés: 2 hónapja

Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Fotók:Nif.hu

Az M6 autópálya horvát határig vezető, mintegy 20 km hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza. A munkálatok 2021 februárjában kezdődnek. A kivitelezés megkezdésének alkalmából a helyszínen sajtótájékoztatót tartott Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, Dr. Hargitai János, Baranya megye 3. sz. országgyűlési egyéni választókerületének országgyűlési képviselője, illetve Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

A jelenleg 192 km hosszú M6 autópálya Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszát 2006-ban adták át a forgalomnak, az M0-s autóút és Érdi-tető közötti szakaszt pedig 2008-ban. A Dunaújváros és Bóly közötti szakasz átadása 2010-ben történt meg.

2021-ben indulhat el a kivitelezés a befejező, Bóly-Ivándárda közötti 20 kilométeres szakaszon. A befejező szakasz munkaterület átadása megtörtént, a régészeti feltárások 2021. február 10-től megkezdődtek. A kivitelezés a nagy tömegű földmunkákkal, töltésépítéssel, illetve azokhoz szükséges anyagbeszállítással indul 2021. március végén. A projekt befejezésének várható időpontja 2024. január vége.

A szakasz 26,6 méteres koronaszélességén belül 2×2 3,75 méter széles forgalmi sáv, 3,0 méter üzemi sáv, középen 3,6 méter széles elválasztó sáv és 1-1 méter széles padka készül.

A beruházás keretében megépül továbbá 3 különszintű csomópont (M6-M60 elválási csomópont, Bóly-Keleti csomópont, Villányi csomópont), illetve 16 db műtárgy. Ezen felül komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.

A kivitelezés során 2 250 000 m3 földet és szemcsés anyagot mozgatnak és építenek majd be. A pályaszerkezet építéséhez 124 000 m3 beton burkolat alapot és 384 500 tonna aszfaltot használnak fel.

A projekthez kapcsolódó beruházások része a Villányi bekötőút kivitelezése az M6 autópálya Villányi csomópontja és a Villány elkerülő keleti csomópontja között. A 9 km hosszú 2×1 sávos szakaszon 3 db csomópont (M6 autópálya Villányi csomópontjához való csatlakozás, Villányi elkerülő út keleti körforgalmi csomópont, Mároki bekötő út csatlakozása), továbbá 1db műtárgy (Mároki-vízfolyás feletti híd) tervezése a feladat.

A beruházásnak köszönhetően 2024 év elejétől újabb magas közlekedési színvonalat biztosító út valósul meg a Budapestről Horvátország felé közlekedők számára. A fejlesztés célja továbbá a dunamenti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors levezetése.

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hozzátette: a beruházás keretében mintegy 10 km hosszon főúti korrekciók is megvalósulnak, emellett egy komplex pihenőhely is épül és kialakítják az ivándárdai komplex ellenőrző pont is.

A projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg. A kivitelezést a S-D 2020 M6 Konzorcium (vezető tag: STRABAG Építő Kft., konzorciumi tag: Duna Aszfalt Zrt.) végzi nettó 88.682.823.660 Ft értékben.- írta a Nif.hu

hozzászólok