Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Videó a sajtótájékoztatóról:
A sajtótájékoztató Magaspartfal Kőműves Kelemen módjára fantázianéven volt meghirdetve.
Mint megtudhattuk az LMP-s honatya azért ezt a címet választotta, mert több hasonlóságot vélt felfedezni a magaspartfal, és Déva várának legendás építése között.
A kép tetején látszik, hogy a kerítést is alámosta a víz.
Na ezen még jobban.
Az egyik ilyen, hogy bár még csak két hete adták át a Sugovica megújult magaspartját, az a hétvégi nagyobb esőzés miatt már is elkezdett leomlani, mivel nincs megoldva megfelelően a csapadékvíz elvezetés. A partfalból kimosott homokos agyag a Sugovica medrében köt ki – tovább csökkentve a meder mélységét és szélességét.
Ez a szervízút széle.
A másik hasonlóságot abban látja, hogy itt is beépítettek valamit a munkák során egy szakaszon, de ez nem Kőműves Kelemenné volt, hanem építkezési szemét, fagyökerek, gumiabroncsok. Ezt egy hozzá elküldött augusztusi videófelvétel alapján állítja, amin az látszik, hogy a hajógyári szakasz végén kiástak egy hatalmas gödröt, mellette az említett szemét, majd egy nappal később csak a betemetett gödör látható.
Az ominózus videót eljuttatta szerkesztőségünkbe is:
Ikotity István
Így néz ki a szervízút vége.
A képviselő a fakadóvíz problémáját is megemlítette.
Beszélt még a fakadóvizek problémájáról, ami ottjártunkor is szivárgott több helyen, annak ellenére hogy már órákkal korábban elállt az eső. Arról is beszélt, hogy az építkezés során annyira tönkretették a teherautók a Szeremlei utca erre használt szakaszát, hogy ott nem kátyúzni kellene, hanem teljes szélességben aszfaltozás lenne szükséges az eredeti állapot helyreállírásához. 130 ezer köbméternyi anyagot szállítottak ezen a kis teherbírású úton – hatalmas teherautók – egy éven át.
Ilyen állapotban van a Szeremlei utca. A jelölés alapján valószínű csak kátyúzás várható.
Ilyenből is sok van. A szőnyeges fűtelepítés az agyagot is megfogta, nem csak a siklókat múlt héten.
Az esővíz a legnagyobb kárt a magaspartfal túlsó végén tette, ám a szervízút mentén végig folyamatosan különböző károsodásokkal találkozhatunk. A főtér alatt viszont viszonylag jó a helyzet.
A képviselő feltette a kérdést, hogy ha az átadás után két héttel ilyen állapotban van a partfal, milyen lesz a kora nyári özönvízszerű esőzések után.