Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Széll Péter alpolgármestert kérdeztük a bajai kerékpárutak fejlesztésével, felújításával kapcsolatban, akitől remek híreket kaptunk.
-Közel 1 milliárd forint TOP-os támogatást ért el az önkormányzat 2022-ben a kerékpárutak létesítésére és felújítására benyújtott pályázatával. Az ezt követően a tervezésre meghirdetett közbeszerzési pályázatra sok tervezői ajánlat érkezett és így hamarosan indulhatnak a tervezői munkák. A tervek ismeretében a kivitelezésre újabb közbeszerzést kell majd indítani, így a megvalósításra várhatóan 2023 késő őszén és 2024-ben lesz mód. A pályázatban a Szegedi úti és a Dózsa Gy. úti (az Aldis körforgalom és a Jelky tér közötti) kerékpárutak teljes felújítása mellett a Bajcsy-Zsilinszky úttól a Vöröshíd sétányig a piac melletti összeköttetése az Alföldi téren keresztül, a Lőkert sori, a Keleti körúti kerékpárutak készülhetnek el. Kerékpársáv kialakítása is megtörténik majd pl. a Bokodi úton, így egyre több helyen válhat folyamatos hálózattá a városban a kerékpározás lehetősége. A tervezést követő árajánlatok ismeretében néhány opcionális elemet is kapcsolunk a pályázatokhoz, hiszen az árak jelentős ingadozását is figyelembe kell vennünk. A tervezőknek lesz a feladata eldönteni azt, hogy ezeken a szakaszokon milyen megoldásokat tartanak a legmegfelelőbbnek és szakmailag lehetségesnek.
Az alpolgármester úr által említettek közül a legnehezebben a Lőkert sori kerékpárút megépítését tartjuk megvalósíthatónak, hiszen szűk utcáról van szó, amelynél az út és az egyik oldali járda között helyenként szintkülönbség van, így erre kérdeztünk rá, illetve hogy a Keleti körúti kerékpárút meddig fog tartani.
-A Lőkert soron szeretném, ha komplett kerékpárút lehetne, de a helyi adottságokkal számolni kell, hiszen az egyik oldalon a védett platánsor, a másik oldalon a szintbeli különbségek nehezítik ezt a szándékot. Az is lehetőség, hogy mindkét oldalon megszélesíteni a utat és kerékpársávot kijelölni. Erre utaltam, hogy a tervező feladata az, hogy a legjobb lehetséges megoldást megtalálja. A Keleti körúton pedig az előző években félbemaradt részt befejezése a szándék a Nagy István úti kereszteződésig. Itt változatlanul magántulajdonban lévő terület megszerzése nehezíti a feladatot.