Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

A december 17-i testületi ülés negyedik számú előterjesztése volt a Bajai Halászléfőző Népünnepély Petőfi – szigeti rendezvényrésének megszervezésére vonatkozó pályázati kiírásáról szóló volt. Ezzel kapcsolatban Hajdú Miklósnak volt egy módosító indítványa, mely arról szólt, hogy aki főz a Szentháromság téren halat, az aznapra kapjon öt ingyen belépőt a zenei fesztiválra. Ezt végül nem támogatta a testület. A képviselő még arra volt kíváncsi a pályázattal kapcsolatban, hogy miért kell a pályázónak konferenciaszervező jogosítvánnyal is rendelkeznie, valamint hogy mit takar az arculati kézikönyv, milyen arculati elemeket kell megjelentetni a majdani nyertesnek a fesztivál szigeti részén.
Ezzel kapcsolatban Varga Balázs a Baja Imázs Kft. vezetője átadta a szót Éberfy Istvánnak, mivel szakmai szempontból őt kérte meg hogy segítsen a pályázat megírásában. A Creatum Kft. igazgatója elmondta, hogy egész egyszerűen a konferenciaszervezés hivatalos TEÁOR száma kell ahhoz, hogy valaki ilyen jellegű fesztivált rendezhessen, valamint hogy az arculati elemek bár most nem kerültek be mellékletként a pályázatba, de szükségesek ahhoz, hogy marketing megjelenésben egységes legyen a főtéri és a szigeti rendezvény, ami az utóbbi években nem volt jellemző. Hozzátette, ez nem jelent majd várhatóan plusz költséget a nyertes pályázónak.
Darabos András képviselő hozzászólásában örömét fejezte ki, hogy prioritás a kiírásban a bajai vállalkozók bevonása.
Dr. Bari Bernadett polgármester arról beszélt, hogy az elmúlt években nem jelent meg a bajaiság a fesztivál szigeti részében, és ezen szeretnének változtatni. Ugyanakkor a fiatalok azt a zenei színvonalat várják el a szigetben, ami az előző években volt a piaci alapon működő szervezés alatt, amit el kell fogadni a városvezetésnek. Erre viszont nincs megfelelő fedezet a költségvetésben, elég ha a város a Szentháromság teret megtölti programokkal, melyek megtekintése tavaly is ingyenes volt, viszont a 2022-ben megkötött szerződés új igényeket teremtett.

Éberfy István kiemelte a “Z” (1995 – 2011) és “Alfa” (2012 – 2025) generáció digitális élményalapú bevonása szükséges, hiszen ez az a két generáció, akik már az internet megléte alatt nőttek fel, ott élik világukat, nem tudják úgy megélni a történteket mint a korábbi generációk így fokozottan figyelni kell az ők igényeik kiszolgálására. Illetve, hogy kereteket kell adni a marketing minden szakterületével két rendezvényrésznek, hogy kommunikációs szempontból is egységes legyen a két rendezvény.
Az előterjesztést végül egységesen fogadta el a testület.

Dióhéjban a pályázati kiírásról:
-A rendezvény teljes helyszínét folyamatosan takarítani kell. (hiányosságok: 100.000 forint /alkalom)
-Tilos silány minőségű a rendezvény profiljába nem illő “zsibvásári” termékek árusítása.
-A lakossági nyugalom, és a hatósági előírások érdekében a pályázó köteles a Petőfi – szigeti hangrendszerekbe hitelesített hangnyomás szabályozót beépíteni. Zajlimit túllépése: 500.000 forint alkalmanként.
-Vállalt programpontok ( fellépők) elmaradása vis maior helyzeten kívüli okból nagyszínpadon 25%, minden további program esetélben 7% kötbért vonz maga után.
-A programok szervezésénél elsődleges célcsoport a 14 – 30 év közötti korosztály, de a kínálat nem lehet kizárólagos.
-Külföldi sztárfellépő nem elvárás.
-DJ Fesztivál rendezése akár alvállalkozó bevonásával.
-A vendéglátó és kereskedelmi egységek kiválasztásánál prioritást (nem kizárólagosságot) kell élveznie a helyi vállalkozóknak.
-Árplafon lesz a 0.5 literes szénsavmentes ásványvízre, 0.5 literes közepes minőségű nagyüzemű sörre és 0.1 liter bor árára.
– A napijeggyel rendelkezők számára is biztosítani kell a szabad ki- és bejárást a feltétlen mozgást a rendezvényrészek között.
-A rendezvényt a szükségesnél nem szélesebb körben lehet körbekordonozni.
-Az önkormányzattól maximum 15 millió forint támogatást kérhet a pályázó.
-A pályázat benyújtásának határideje: 2026. január 30. 12.00