Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
![](https://sugopart.hu/wp-content/uploads/2025/02/476668809_1011157641047295_713086889326540055_n-1024x683.jpg)
Magyar-cseh együttműködésben gyártott elektromos midibuszt tesztel a MÁV-csoport a bajai buszvonalakon – közölte a cégcsoport pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a bajai GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. magyar-cseh együttműködésben fejlesztett, elektromos meghajtású midibuszát, a GANZ-SOR EBN8 típusú járművet 2025. február 15-től március 6-ig tesztelik Baján, ez idő alatt a jármű a helyi autóbuszvonalak többségén közlekedni fog.
A MÁV-csoport közleményében ismerteti, hogy a cseh SOR Libchavy-val együttműködésben fejlesztett, tisztán elektromos hajtású Ganz-SOR EBN8 midibusz karosszériája szinte teljesen azonos a már 2012 óta piacon lévő cseh SOR EBN 8 midibuszéval, amelybe a magyar gyártó, a GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. utólag építi be a legkorszerűbb komponensekből álló saját fejlesztésű hajtásrendszerét.
![](https://sugopart.hu/wp-content/uploads/2025/02/475746550_1011157667713959_4646156855900948542_n-1024x683.jpg)
A Ganz végezte a legmagasabb hozzáadott értéket képviselő rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatokat is. A 120 kilowatt (kW) teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kilowattórás akkumulátor hajtja, amely plug-in technológiával és pantográfos oszloptöltőről (OpCharge) egyaránt tölthető.
A busz egy feltöltéssel mintegy 270 kilométert tud megtenni, a járművet a GTKB Kft. bajai telephelyén töltik. A 8 méter hosszú, kétajtós, légkondicionált járműben 16 ülőhely van, a mozgáskorlátozottak utazását lehajtható rámpa segíti.
Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozta, a meglévő elektromos és gázüzemű zöld flottájuk üzemeltetése mellett folyamatosan végeznek utasforgalmi próbákat is különböző típusú, alternatív meghajtású autóbuszokkal. A próbaüzem tapasztalatai nagy segítséget jelentenek az ideális forgalomszervezést segítő beszerzések tervezésében – jelezte.
![](https://sugopart.hu/wp-content/uploads/2025/02/midibusz2-1024x766.jpg)
Pencz Rudolf, a GTKB Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte: a midibusz hatékony alternatívát kínál az utasok szállítására, és az általános forgalmi feladatok mellett sajátos igények megoldására is. A GTKB Kft. a GANZ-SOR kifejlesztésével, és gyártásával belép az e-mobilitás piacára, jelenleg egy prototípus létezik a midibuszból, ám a bajai üzem készen áll arra, hogy évi 40-50 jármű készüljön ott – tette hozzá.
Baján a MÁV-csoport 9 vonalon, 6 autóbusszal, évente mintegy 260 ezer kilométer teljesítésével látja el a helyi közlekedési közszolgáltatást.