Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Köztük a legnagyobbat, a Széchenyit – tájékoztatta az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) kedden az MTI-t.
Korábban Magyarország kétszer két hajót küldött segítségül a Duna alsó szakaszaira a jég elleni védekezési munkálatokhoz.
Az Országos Műszaki Irányító Törzs keddi közleményében azt írták: a szerb-magyar-horvát közös érdekeltségű szakaszon a magyar határtól mintegy 80 kilométerre kialakult dályai torlaszt hétfőn sikerült megtörni.
Megjegyezték, hogy a Jégtörő XI. annak ellenére sikeresen ment át Magyarország felől a torlaszon, hogy a kísérőhajó átmenetileg a jég foglya lett. A torlasz alá érkezve megkezdte annak bontását, így a lebontott jégtorlaszdarabokat a folyó már el tudta vinni. Ez lehetővé tette a torlaszon egy szabad folyosó kialakítását, ezen keresztül a Jégtörő VI. hajót is ki tudták szabadítani. A Jégtörő XI. is áthaladt a torlaszon, és a jégmezőben nyitott folyosón kialakult a folyamatos jégzajlás. A Jégtörő XI. és a Jégtörő VI. hétfőn teljes mértékben fent tudta tartani a Dálya környéki torlasz átjárhatóságát.
Munkában a Jégtörő XI Dályánál:
Ezért a Széchenyi és a Jégtörő VII. hajópár kedden kora reggel továbbindult a Belgrád térségében kialakult torlaszhoz, amelynek megbontásáról a helyszíni értékelés alapján döntenek a szakemberek.
A közös érdekeltségű szakaszon maradó jégtörő hajók feladata a továbbiakban, hogy a dályai torlaszban megnyitott folyosón biztosítsák a jégtáblák levonulását, ezért a szakaszt szükség szerint naponta egyszer vagy többször áthajózzák.
Annak érdekében, hogy a magyar, a szerb-horvát és a szerb Duna-szakaszon Belgrádig megelőzzék a jeges árvíz kialakulását, valamennyi hajó folyamatos kapcsolatban áll az Országos Műszaki Irányító Törzzsel – írta közleményében a vízügy.