Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
![](https://sugopart.hu/wp-content/uploads/2024/12/470156125_9822443777772931_4829881320029855390_n-1024x771.jpg)
A december 12-i testületi ülés 6-ik előterjesztése volt, hogy a Bács – Kiskun Vármegyei Közgyűlés ösztönzésére Baja város csatlakozik ahhoz a pályázathoz, mely keretében Császártöltés, Hajós, Érsekhalma, Nemesnádudvar, Sükösd és Érsekcsanád település önkormányzata közösen pályázik a Duna – völgyi – főcsatorna turisztikai potenciáljának kiaknázására.
![](https://sugopart.hu/wp-content/uploads/2024/12/470234154_9822443037773005_5800002940350584095_n-1024x771.jpg)
A bajaiak többsége a festői szépségű DVCS – partot kevésbé ismeri. A Duna – hídra rákanyarodva ugyan látszik egy kis részlete, valamint a zuhogó, illetve a vasúton utazók egy némileg hosszabb szakaszt is beláthatnak. A szentistváni focisták helyismerete némileg tágabb ennél, hiszen ők itt szoktak futni, viszont ha valaki ránéz Magyarország térképére, az meglepetten tapasztalhatja, hogy bizony régiónkat elhagyva egészen a Pest vármegyei Dabasig juthatnánk el rajta vízi úton.
![](https://sugopart.hu/wp-content/uploads/2024/12/IMG_0474-1024x683.jpg)
Persze az Európai unió által 100%-ban támogatott TOP_Plusz pályázatban első lépésben nem a teljes szakaszon fejlesztenék a elsősorban a vízi turisztikai lehetőséget, hanem a felsorolt településekhez tartozó részeken. Ennek keretében a biztonságos és kényelmes ki- és beszállási lehetőségek kialakítására kerülne sor az összes átemelésnél, emellett Érsekhalmát erdőfürdő ösvényt is létesítenének. Hogy ez utóbbi pontosan mit jelent, azt olvasóink fantáziájára bízzuk. A fejlesztés részeként fedett pihenőhelyek, és információs táblák várnák a túrázókat a vízitúra megállóhelyeken, míg a túrapontokon mosdók, hajótárolók és közösségi helyiségek emelik majd a szolgáltatás színvonalát.
![](https://sugopart.hu/wp-content/uploads/2024/12/470214650_9822444217772887_8044483053167589908_n-1024x771.jpg)
Baja városa a projekt során az alábbi vízügyi, és szárazföldi beruházásokban lenne érintett:
-vízitúra ki-beszálló pont kialakítása partrendezéssel és úszómű telepítéssel
-megállóhely, fedett – nyitott közösségi tér kialakítása konténeres megoldással
-a megállóhely helyszínén – amennyiben lehetséges- áram, víz, csatornázás bevezetése
A projekt teljes költsége 650 millió forint lenne, amihez 0% önrészt kellene hozzátenni sikeres pályázat esetén. Az előterjesztést egyhangúlag támogatták a képviselők.