Gyorsan szeretnél értesülni a Sugópart híreiről? Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
“A mai Magyar Közlönyben megjelent adatok szerint, Baja Város Önkormányzata közterület-fejlesztésre, 80 millió forintot nyert. Információnk szerint a fenti összegből, az Árpád téri és a Szegedi úti körforgalom közepére szökőkutak lesznek kiépítve.
A projekt Zsigó Róbert államtitkár, Baja és térsége országgyűlési képviselője javaslatára, a jövő évi költségvetésben szerepel.” – írta szerdán az amve.hu,
Nos, utána néztünk, és a Magyar Közlöny 2017. október 3-i számában valóban szerepel Baja neve mellett közterület – fejlesztésre 80 millió forint.
Forrás: Magyar Közlöny
Az információ helytállóságával kapcsolatban azonban sem a képviselő honlapján, sem az önkormányzati médiákban egyelőre nem találtunk megerősítést. De ha fedi a valóságot, akkor több okból is enyhén szólva meglepő a hír.
Az Árpád – téri körforgalmat 2015 végén adták át, és a parkosítására (bár nyáron jobb formában van), valamint a később készült díszítő Baja feliratra sem eshet panasz. Nem mellékesen az Árpád – téren már van egy vizes attrakció, az Árpád – kút, de az nyáron sem mindig működik.
Az Árpád – téri körforgalom
A “Bográcsos” körforgalom megpiszkálása sem lenne túlságosan érthető, hiszen nemrég felújításra került, és ráadásul olyan körforgalom, ami egyedi az országban. Hűen kifejezi a bajaiságot, és népszerűsíti hungarikumunkat a bajai halászlét. Nem mellesleg a közepén található a bogrács, ahová a hír szerint a szökőkút kerülne.
A “Bográcsos” körforgalom az átutazók számára Baja egyik jelképe
Azért is meglepő a hír, mivel a város északi határában van már egy olyan körforgalom, melyet szökőkút hivatott díszíteni, azonban ezt a funkcióját nem igazán tölti be, mivel évek óta nem működik.
A szökőkút az 51-es és az északkeleti – elkerülő út csomópontjában évek óta nem működik
Ez mellett más szökőkutakkal is szoktak lenni problémák a városban, amit ha fel mer említeni valaki, akkor gyakran politizálásról beszélnek. A Szentháromság – téri csobogó például felújítás előtt áll (egész évben nem működött) amit 2017. második felére ígérték a márciusi várospolitikai fórumon. Ennek költségeit 45 millió forintra taksálták.
A hír kapcsán körbe néztünk a város többi körforgalmánál is, és igazából találtunk olyat, amire sokkal jobban ráférne a fejlesztés. Az elkerülő út – Kaszás utca találkozásánál az új benzinkútnál lévő például csak füvesítve van, de legalább így jól átlátható.
Az elkerülő út – Kaszás utca találkozásánál lévő körforgalom
Az Aldi-nál lévő körforgalom, és a Bernhart Sándor utcai díszítésére viszont nem eshet panasz.
Az Aldi-s körforgalom
A Bernhart Sándor utcai
Összességében tehát még egyszer meg kellett nézzük, hogy a cikk valóban a közélet rovatban van, és nem valami féle Kész átverés show az egész, de igazából a túránk után is értetlenül állunk előtte. Jó tudjuk, nekünk semmi sem jó. és nem vesszük észre hogy fejlődik a város. Meg azt is hallottuk már hogy hergeljük a lakosságot, de ez az infó amire sokan ingerülten reagáltak a fórumon, és feltehetően nálunk is ez várható, most nem tőlünk származik első kézből. De a kérdésünk ennek ellenére mégis az lenne, hogy biztos, hogy a fejlesztési feladatokra elnyert 80 millió forintot pont erre a két körforgalomra kellene elkölteni a költségvetésből, aminek nagyon sok helye lenne?
Az elkerülő út befejező, déli szakaszának megépítésére sincs sok remény (igaz az nagyobb falat is lenne), pedig Zsigó Róbert országgyűlési képviselő a Lényeg című újságnak még 2009-ben nyilatkozta, az elkerülő út északkeleti részének átadásakor, hogy “a 2010-es költségvetési törvényhez módosító indítványt nyújtottam be a déli szakasz és a Türr István Duna – hídhoz vezető északi szakasz munkálatainak megkezdéséhez állami támogatásért. Így lenne teljes a Baját elkerülő út. Bízom benne, hogy a kérésem nyitott fülekre talál!” Az akkor ellenzéki képviselő módosítóját lesöpörték, így a 2010-es önkormányzati választásokra készült (amin polgármesterjelöltként indult és nyert) választási programjában (Baja legyen a legsikeresebb város) már ígéretként szerepelt a hiányzó elkerülő útszakasz, és a kikötő felé vezető feltáró út is.
Az elkerülő út déli része viszont azóta sem épült meg. Pedig elvileg most a kormánypártiként a támogatást is könnyebb lenne megszereznie, mint 2006 és 2010 között ellenzékben, amikor annak ellenére megépült az északkeleti szakasz, hogy a város országgyűlési képviselője mellett polgármestere is ellenzéki volt.
A déli elkerülő út a múlt heti testületi ülésen is szóba került, az Integrált Településfejlesztési Stratégia megvalósulásáról szóló éves beszámoló kapcsán. Hajdú Miklós, a Sikeres Bajáért Egyesület frakcióvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a nem rég módosított 2020-ig szóló útfejlesztési tervekben nincs benne a déli elkerülő út megépítése.
Dr. Révfy Zoltán független képviselő szerint úgy kellene a városnak, mint egy falat kenyér, és a városnak a stratégiai globális kérdésekben sokkal nagyobb lobbi erőt kellene tudnia felmutatnia, ahhoz, hogy az államnál ezeket a beruházásokat időben előre tudják venni.
Kovács Csaba fideszes képviselő viszont emlékeztette az ellenzéket, hogy a parlamentben nem egy, bajai képviselő ül hanem kettő. Zsigó Róbert szerinte nem kevés pénzt, és nem kevés lobbi tevékenységet folytat a város érdekében, viszont Ikotity Istvántól (ellenzéki LMP-s képviselő) ezt nem látja.
Erre válaszként Ikotity István által nyáron kiadott Tiszta Lap című újságból idéznénk, amiből kiderül, hogy az országgyűlési képviselő módosító indítványt is benyújtott például az elkerülő út kapcsán.
hozzászólok